Românii și fuga de motorină: ce mașini se vând cel mai bine în România în 2023

Gabriel Peneș 18.05.2023, 12:23
Românii și fuga de motorină: ce mașini se vând cel mai bine în România în 2023

Românii nu se mai înghesuie să-și achiziționeze mașini pe motorină, care altădată erau în topul preferințelor și încep să se orienteze tot mai mult spre automobilele electrice. Cel puțin aceasta este concluzia trasă după prezentarea datelor pe primele 4 luni ale acestui an de către Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Românii și fuga de motorină

Mașinile pe motorină nu par a mai fi pe placul românilor. Și asta, în contextul în care vânzările de automobile noi au crescut în primele patru luni din 2023, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel, peste 46.000 de automobile noi au fost cumpărate de români în primele patru luni ale acestui an, cu 25% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Aceasta este concluzia Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Printre brandurile preferate de români, Dacia este, în continuare, în fruntea clasamentului cu 16.478 de unități. Urmează Renault (3780 unități), Hyundai (3201 unități), Skoda (3013 unități), Toyota (2815 unități), Volkswagen (2654 unități), Ford (2017 unități), BMW (1566 unități), Mercedes-Benz (1504 unități) și Suzuki (1249 unități).

În privința modelelor preferate, nici aici nu sunt surprize, chiar dacă automobilele produse în fabrica de la Mioveni au crescut ca preț destul de mult. Astfel, românii se orientează cu prioritate către Logan, Duster, Sandero, Spring și Jogger. Imediat după ele în clasament se află Renault Clio și Megane, Skoda Octavia, Hyundai Tucson și Ford Kuga, conform playtech.ro.

Românii și fuga de motorină: ce mașini se vând cel mai bine în România în 2023
Dacia Logan este cea mai bine vândută mașină în România, în primele patru luni ale acestui an

Ce mașini se vând cel mai bine în România în 2023

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 1,4% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3% din total.

Dar surpriza vine atunci când ajungem la mașinile pe motorină, cândva în topul preferințelor românilor. Astfel, în ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2% față de ponderea din anul 2022 și dețin o cotă de 13,3% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele patru luni din 2023, o cotă de piață de 20,4%, care depăşeşte cu 7,1% cota deţinută de motoarele diesel.

Mașinile diesel, care erau preferatele clienților până acum câțiva ani, au ajuns să reprezinte cea mai mică pondere în totalul mașinilor noi vândute în România. Conform datelor APIA, din cele 46.000 de mașini vândute în primele 4 luni din 2023, peste 30.000 au fost pe benzină, 9.461 au fost electrice sau hibride, iar doar 6.159 au fost modele diesel.

Oricum, cei care se orientează spre mașinile electrice vor avea parte de prima mașină de acest fel produsă în România, știut fiind faptul că modelul Dacia Spring e făcut în China. Astfel, compania Ford va produce modelul Tourneo Courier la fabrica din Craiova, ce va ajunge în 2024 la clienții din toată Europa.

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....