Reușită uriașă pentru România. Clasamentul în care țara noastră a depășit Italia, deși acolo tradiția e mult mai mare

Andreea Bisinicu 19.02.2023, 14:32
Reușită uriașă pentru România. Clasamentul în care țara noastră a depășit Italia, deși acolo tradiția e mult mai mare

Veste incredibilă pentru starea industriei auto din Europa. Deși aceasta nu s-a aflat în top la finalul anului 2022, producția de mașini din Uniunea Europeană a crescut considerabil, în ciuda faptului că piața auto a scăzut în ultimele 12 luni. România a devenit unul dintre producătorii de automobile cei mai cotați de pe piață.

România, pe locul 6 în topul producătorilor de automobile de top din Uniunea Europeană

Conform datelor publicate de publicația Profit.ro, România ocupă locul șase în clasamentul celor mai mari producători de automobile de top din Europa, cu un volum care a depășit pentru prima dată 500.000 de mașini.

Țara noastră a depășit state cu o industrie auto extrem de puternică, precum Italia sau Ungaria. În fața României s-au plasat următoarele țări:

  • Germania – 3,3 milioane de autoturisme, cu 13,2% mai multe ca în anul precedent,
  • Spania – 1,7 milioane, creștere de 6,5%,
  • Cehia și Slovacia – 3 milioane de autoturisme (împreună),
  • Franța – 940.000 de automobile.

De asemenea, statisticile arată că România ar fi înregistrat cea mai mare creștere a producției, cu 20,6%, contribuind la rezultatul pozitiv, +7,1% al Uniunii Europene. Cu alte cuvinte, țara noastră a produs un volum total de 10,7 milioane de autoturisme, cu aproape 700.000 mai multe decât în anul 2021.

În mod surprinzător, creșterea producției ar fi avut loc pe fondul unei scăderi a înmatriculărilor în UE cu 4,6 %, cauza invocată fiind deficitul de componente din prima jumătate a anului.

Citește și Creștere de peste 12 procente pe piața autoturismelor noi pe piața locală în primele șapte luni. Românii cumpără tot mai multe mașini electrificate

În 2023, cu 5% mai multe mașini noi se vor înmatricula în România

Pentru al treilea an consecutiv, înmatriculările din Uniunea Europeană au scăzut, principalii factori cauzatori fiind pandemia de coronavirus și criza economică.

Potrivit ACEA, volumul înmatriculat în UE, de 9,3 milioane de unități, a fost cel mai scăzut nivel din regiune nivel din 1993, când erau înregistrate 9,2 milioane de autoturisme. Trei dintre cele mai mari patru piețe, Italia (-9,7%), Franța (-7,8%) și Spania (-5,4%), au avut un impact major asupra rezultatului.

„Germania a reușit să evite o scădere ce părea iminentă în prima parte a anului, înregistrând o creștere modestă (+1,1%), în special cu ajutorul vânzărilor mari din decembrie.

ACEA estimează că, în pofida efectelor crizei, care ar putea să se regăsească și în primele luni din 2023, anul acesta înmatriculările de autoturisme noi vor crește cu aproximativ 5%.

Chiar și așa, piața va rămâne și în 2023, la fel ca în 2022, mult sub cele 13 milioane de unități înmatriculate înainte de pandemie, în 2019.”, notează sursa citată.

Citește și Procentual piața auto din România a avut cea mai mare creștere din UE în primele șase luni. Dar la numărul de unități situația arată altceva

Urmăriți Impact.ro și pe