Protestul #foaiagoală: mesajul unei eleve pentru Ministerul Educației

Alexandru Ioanid 01.04.2019, 07:31
Protestul #foaiagoală: mesajul unei eleve pentru Ministerul Educației

O elevă de 17 ani din Satu-Mare a refuzat să rezolve subiectele de la simularea de Bacalaureat și a dat #foaiagoală. Și-a scris, în schimb, nemulțumirile pe șase pagini.

Tânăra de 17 ani din Satu Mare nu a rezolvat niciun subiect la simularea pentru Bacalaureat. A scris, însă, un mesaj întins pe șase pagini, în care a criticat sistemul de învățământ din România.

Pozele cu mesajul tinerei au fost postate pe Facebook de mama sa, alături de mesajul „O lecție de viață pe care am învățat-o de la fiica mea de 17 ani…
Mi-aș dori să ajungă și la cei cărora le este adresată de fapt”.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=853592541639883&id=100009674341137
Facebook Angi Varga

Protestul #foaiagoală: „Nu mai suntem pe vremea lui Alexandru Lăpușneanu”

În mesajul său, eleva a reclamat, între altele, faptul că școala nu încurajează competitivitatea.

„Stimaţi profesori, probabil aţi înţeles deja că aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte şi că am ales să mă alătur protestului Consiliului Naţional al Elevilor, în loc să rezolv subiectul“  

Extras din mesajul tinerei

„De ce vrem să schimbăm sistemul de învăţământ şi am ales să protestăm astfel? Deoarece educaţia de azi îl formează pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul ţării. Ar fi cazul să nu mai putem spune că O scrisoare pierdută, de Ion Luca Caragiale, este o operă care aparţine genului dramatic şi care descrie nu doar politica vremii, ci şi pe cea actuală. Ar fi cazul să demonstrăm că nu mai suntem ca pe vremea lui Alexandru Lăpuşneanu şi cei cu defecte patologice nu mai au ce căuta în conducerea ţării. “.

Extras din mesajul tinerei

Profesorul care a corectat lucrarea tinerei i-a scris, la final, că punctul său de vedere este foarte argumentat și concis. Dar cum niciun subiect nu era rezolvat, tânăra a primit nota 1.

Protestul #foaiagoală a fost anunțat de Consiliul Național al Elevilor la începutul lunii martie. Atunci, CNE reclama metodele de evaluare din sistemul actual de învățământ.

Tinerii susțin că acestea nu se pliază pe nevoile și interesele actuale. E o abordare diplomatică, elevii vor să sugereze, de fapt, că materia este una învechită și că profesorii nu prea mai țin pasul cu vremurile.

Urmăriți Impact.ro și pe