Primul autobuz fără șofer, pe străzi: unde îl poți vedea în acțiune, poți călători cu el

Gabriel Peneș 28.11.2022, 11:51
Primul autobuz fără șofer, pe străzi: unde îl poți vedea în acțiune, poți călători cu el

Mașinile autonome sunt deja o realitate pe șoselele lumii. Industria auto tinde să înlocuiască, de data aceasta, și tradiționalul șofer al autobuzelor publice. Astfel, la Seul, a fost lansată prima linie de autobuz autonom, în cadrul unui experiment care, potrivit inginerilor care l-au conceput, are ca scop să crească încrederea oamenilor în vehiculele fără șofer.

Primul autobuz fără șofer, pe străzi

Seul, capitala Coreei de Sud, a lansat, vineri, prima sa linie de autobuz autonom, în cadrul unui experiment care, potrivit inginerilor care l-au conceput, are ca scop să crească încrederea oamenilor în vehiculele fără şofer, relatează AFP, citat de Agerpres.

Plasat, pentru moment, sub supravegherea strictă a unui şofer, noul autobuz se conduce singur pe noul traseu, un mic circuit de 3,4 kilometri în jurul centrului oraşului capitalei Coreii de Sud, cu o durată de circa 20 de minute.

Deocamdată, primele curse au fost făcute cu cei care și-au făcut rezervare prin aplicația TAP!, ce poate fi descărcată de pe iOS App Store sau prin Android Play Store. Oamenii au putut urca la bord la una dintre cele două staţii desemnate, după ce şi-au rezervat un loc gratuit printr-o aplicaţie.

Serviciul a fost disponibil până sâmbătă, doar pentru cei cu rezervare. Pentru restul publicului, serviciul va fi disponibil din 6 decembrie.

Noul vehicul nu seamănă cu un autobuz obişnuit: este în întregime simetric, are margini rotunjite şi ferestre mari care îl fac să arate mai mult cu o jucărie decât cu un mijloc de transport de ultimă generaţie.

Primul autobuz fără șofer, pe străzi unde îl poți vedea în acțiune, poți călători cu el
Autobuzul fără șofer din Seul are o capacitate de 10 locuri, dintre care 6 sunt pe scaune și merge pe un circuit de 3,4 kilometri din capitala Coreei de Sud

Unde îl poți vedea în acțiune, poți călători cu el

Acest design este unul intenţionat, a spus Jeong Seong-gyun, responsabil cu condusul autonom la 42 Dot, start-up-ul care a creat această tehnologie de condus fără şofer şi care acum a devenit proprietatea companiei sud-coreene Hyundai.

„Acesta e viitorul”, a spus el pentru AFP, adăugând că, prin urmare, era nevoie de „un nou tip remarcabil de design”.

Autobuzul seamănă puţin cu „o jucărie Lego” deoarece a fost fabricat din piese compozite pentru a reduce costurile şi pentru a-l face mai uşor de reprodus, a explicat el.

„Vrem să încurajăm condusul autonom”, a mai spus el, adăugând că obiectivul companiei este de a face astfel încât tehnologia să fie mai ieftină, mai sigură şi mai uşor de transferat către numeroase tipuri de vehicule, cum ar fi camioanele de livrare.

Pentru a se deplasa, autobuzul foloseşte o cameră şi un radar, şi nu senzori scumpi, a precizat Jeong. Alte trei mașini, inclusiv un autobuz fără șofer, vor fi adăugate până la finalul lunii decembrie. Autoritățile țintesc să depășească 50 de autovehicule autonome doar în Sangam-dong până la finalul anului 2026.

Serviciul va fi gratuit pentru o lună, urmând apoi să colecteze tarifele de călătorie prin intermediul aplicației, adică din ianuarie 2022.

Tariful propus este de circa 1 dolar pentru autobuze și 2,5 dolari pentru mașini, dar înainte de stabilirea sumelor finale, acestea trebuie adoptate de un comitet. Taxa efectivă pentru pasageri ar putea fi mai mică, iar prețurile vor depinde de operatorul vehiculului autonom.

Și în România, în vară, în premieră, au fost organizate tururi demonstrative cu un vehicul prototip asemănător unui microbuz, ce circulă complet autonom, dezvoltat de Continental în colaborare cu Easy Mile, în Piaţa Unirii din Timişoara

Easy Mile are o capacitate de zece locuri (şase pe scaune) şi poate să meargă cu o viteză maxim de 30 de kilometri pe oră. Autovehicului este folosit deja în transportul public dintr-un orășel din Germania și costă 150.000 de euro, dar, deocamdată, nu se produce în serie.

 

Ce s-a întâmplat cu celebra trupă Trident?
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....