Primele măsuri pentru pasajul Unirii. Semafoare inteligente și porți cu senzori

Mihnea Tălău 20.01.2023, 14:51
Primele măsuri pentru pasajul Unirii. Semafoare inteligente și porți cu senzori

După valul de accidente din ultima perioadă, Primăria sectorului 4 a anunțat că vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piaţa Unirii, cu excepția autobuzelor, ambulanţelor sau a maşinilor de pompieri. În plus, se vor monta panouri led, semafoare inteligente şi porţi de presemnalizare cu senzori de măsurare a înălţimii.

Panouri led, porți cu senzori de măsurare a înălțimii și semafoare inteligente

Astfel, un plan de măsuri suplimentare pentru semnalizarea înălţimii maxime admise de 3,5 metri privind circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii a fost aprobat în şedinţa Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul municipalităţii, se arată într-un comunicat al administrației locale.

Pentru a preîntâmpina și alte accidente, vor fi montate noi porţi de semnalizare a înălţimii maxime admise, cu senzori de măsurare a înălţimii care vor transmite eventualele depăşiri către următoarea poartă, unde şoferul va fi informat pe ce traseu să iasă de pe benzile de intrare în pasaj. Înainte de intrarea în tunel, va fi o nouă poartă de gabarit, din metal, ”cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri”.

Accident autocar la Pasajul Unirii
Accident autocar la Pasajul Unirii

Planul a fost elaborat de echipa de management tehnic a autorităţii locale, în colaborare cu specialiştii Brigăzii de Poliţie Rutieră, Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti şi ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti, ca urmare a incidentelor înregistrate în interiorul şi exteriorul Pasajului Unirii.

Perioada de implementare a acestor măsuri va fi de aproximativ 60 de zile.

Solicitarea făcută de primărie are în vederea restricţionăriea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piaţa Unirii având în vedere expertize tehnice efectuate la Pasajul Unirii şi planşeul Unirii. Potrivit documentelor, Pasajul Unirii prezintă o stare tehnică „nesatisfăcătoare”.

Mari probleme după redeschiderea pasajului

Primăria Sectorului 4 a redeschis la începutul lunii septembrie 2022, cu mare pompă, Pasajul Unirii, după o investiţie de 12 milioane de euro.
”Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, se lăuda atunci Primăria Sectorului 4.

Din septembrie 2022, după reabilitarea pasajului, au avut loc mai multe incidente cu autocare și camioane care au rămas blocate în pasaj sau au lovit poarta de la intrarea în pașaj, de limitare a înălțimii la 3,5 metri.

Cel mai grav accident s-a petrecut pe 23 decembrie 2022, când un autocar cu turiști greci a lovit poarta de înălțime, care a presat plafonul autovehiculului. O persoană a murit, o alta a fost intubată și peste 20 de răniți au fost transportați la cinci spitale.

De ce refuză să mai cânte Angela Similea?
Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...