Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care se vor titulariza în mediul rural ar putea primi o primă de instalare în valoare de trei salarii medii brute pe economie. Există însă și o condiție.
Atâta timp cât salariul mediu brut pe economie este de 6.095 lei, rezultă că ca profesorii titularizați în zonele rurale vor primi o primă de instalare de aproximativ 18.000 de lei.
”Am agreat ca pentru acele cadre didactice care se vor titulariza în şcoli din mediul rural, din mediul izolat, va exista şi o primă de instalare. În momentul de faţă luăm în considerare trei salarii medii brute pe economie – primă de instalare pentru cadrele didactice care vor decide să se titularizeze în şcoli din mediul rural. Sigur va exista şi o perioadă de timp minimă în care acei profesori care au decis să se titularizeze în mediul rural vor exercita actul educaţional în interesul acelor copii din mediul rural”, a spus Cîmpeanu, potrivit ziare.com.
Ministrul a explicat și că va fi o perioada de timp minimă în care acei profesori vor trebui să exercite actul educațional, fără a preciza, însă, despre cât timp este vorba.
„Sigur, va există și o perioada de timp minimă în care acei profesori care au decis să se titularizeze în mediul rural vor exercită actul educațional în interesul acelor copii din mediul rural”, a mai spus Cîmpeanu.
”Am văzut în spaţiul public promovată fără niciun fel de logică ideea desfiinţării şcolilor speciale. (…) Aceste şcoli speciale trebuie susţinute. Există prevederi care cresc puternic finanţarea pentru aceste şcoli. (…) În şcolile speciale vor fi doar acei elevi care sunt la un nivel al cerinţelor speciale care nu permite integrarea în învăţământul de masă. Integrarea în învăţământul de masă se va face doar pentru acele afecţiuni mai uşoare ale copiilor cu CES, care vor permite integrarea în învăţământul de masă. Această integrare în învăţământul de masă se va face gradual”, a afirmat Cîmpeanu.
Conform declarațiilor sale, integrarea se va face pe măsură ce în şcolile din învăţământul de masă va exista infrastructură, inclusiv cabinete psihopedagogice şi elementele specifice necesare, existenţa unui număr suficient de profesori de sprijin şi consilieri şi a formării cadrelor didactice, astfel încât să se înţeleagă nevoia copiilor cu cerinţe speciale.