În sfârșit și o veste bună pentru șoferii din România. Prețul motorinei, potrivit Petrom, liderul pieței de distribuție a carburanților, începând de sâmbătă scade semnificativ, astfel încât după mulți ani, litru de benzină va costa la fel ca cel de motorină.
Prețul benzinei, egal cu cel al motorinei
La stația Petrom de pe Șoseaua Virtuții din Capitală, pe data de 29 aprilie 2023 era afișat un preț al benzinei standard de 6,60 de lei/litru, la fel ca cel al motorinei standard, tot de 6,60 de lei/litrul, scrie
economica.net.
Față de ziua anterioară,
Petrom a ieftinit motorina cu nouă bani pe litru și a menținut prețul benzinei. Este prima ieftinire după două scumpiri succesive care au avut loc săptămâna trecută, de mai mică amploare, care au venit însă după șase ieftiniri de amploare.
Șoferii cu mașini diesel sunt acum fericiți, întrucât în vara trecută, motorina se scumpise foarte mult în raport cu benzina, diferența de preț între carburanții fiind de 1,5 lei pe litru.
Fluctuații uriașe la prețul carburanților, în ultima perioadă
În ultimele 14 luni
prețurile carburanților au înregistrat fluctuații uriașe. Dacă în ianuarie un litru de benzină sau motorină se vindea cu aproximativ 6,10 lei, la final de iunie prețul crescuse cu peste 40% în cazul benzinei – 8,65 lei pe litru în 30 iunie și cu 50% în cazul motorinei – 9,22 lei pe litru pe 30 iunie.
În urma compensării de 50 de bani, oferite de stat s-a redus cu 50 de bani prețul carburanților începând cu iulie, însă prețurile au rămas crescute.
Începând cu 1 ianuarie 2023, compensarea a fost eliminată și după o creștere bruscă, prețul motorinei a avut un trend descrescător, în timp ce benzina s-a scumpit treptat. Diferența dintre carburanți a apărut în martie 2022, și s-a menținut până recent, atingând un record de aproape 1,5 lei pe litru în toamna anului trecut.
Putem afirma că România este preponderent o piață a motorinei. În țara noastră, consumul mediu anual este de circa 7,3 milioane de tone de carburanți, dintre care 5,9 milioane de tone motorină. dintre care doar circa două treimi se produce în cele trei rafinării din țară, restul se importă. Consumul a crescut ușor anul trecut, cu circa 3%.