Acuzațiile aduse de Agenția Națională de Integritate primarului Robert Negoiță mai fac parte dintr-un proces, faptele, de altfel, fiind relatate de presă încă de acum mulți ani. Viceprimarul Lucian Judele a explicat pentru impact.ro cum se realizau schimburile pentru care primarul este acuzat de corupție, fals în declarații și folosirea funcției în scopul favorizării altor persoane. Lucian Judele a inițiat la rândul său un demers juridic în care îl acuză pe primar de delapidare. Se pare că motivul pentru care apar două firme printre colaboratorii familiei Negoiță este faptul că relațiile cu administratorii firmei SD 3 SALUBRITATE ȘI DESZĂPEZIRE S3 SRL (SDZ) s-ar fi stricat.
ANI urmează să demonstreze că în perioada exercitării mandatelor 2016 – 2020 și 2020 – 2024, societăți la care Primăria Sector 3 este autoritate tutelară, au încheiat contracte cu societăți comerciale în cadrul cărora membrii familiei primarului dețin diferite funcții și calități. De altfel, unele dintre lucrări erau executate fără nici un fel de contract de aceste firme, este vorba despre celebrele șantiere în care se spune că firme ale primăriei construiau pentru beneficiul firmelor familiei Negoiță.
„Cei de la Libertatea au scris în urmă cu patru ani că drumul din fața stației de sortare aparține familiei Negoiță și SDZ-ul plătește chirie pentru acel drum, pentru a putea circula. Despre ce vorbim? S-a sesizat cineva? A scris Negoiță într-o declarație de avere că familia dânsului primește bani? În 2021 eu am descoperit un șantier ilegal al familiei Negoiță, unde erau mașini ale sociețății Algoritm Construcții. Le-am cerut contractul prin care prestau acele servicii, au venit cu un draft de contract, după care au venit cu un contract semnat. Dar la început nu aveau nici număr de înregistrare nici semnătură, nimic.”, spune Lucian Judele.
În ceea ce privește modul de a supraveghea activitatea și folosirea banilor la cele două firme cu care a colaborat primăria, odată atribuit un anumit proiect, este o chestiune de administrare internă cum se cheltuie fondurile pentru un anumit obiectiv.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„În Consiliul Local firmele vin și cer bani pentru un proiect mare, el primește 5, 10, 15 milioane, după care poate împrumuta altei societăți sau începe să presteze diverse servicii prin decizia consiliului de administrație, fără să mai treacă prin consiliul local. Din cauza asta au putut cumpăra palmierii, au dispus de bani după bunul plac, fără să mai treacă prin hotărâre de CL. Acum câțiva ani SDZ era găleata cea mai importantă, acum se aruncă în Algoritm Construcții.”, mai spune viceprimarul.
Având în vedere că se apropie campania electorală este lesne de înțeles de ce tocmai acum sunt sesizate anumite fapte despre care s-a scris timp de mai mulți ani, și pe care locuitorii sectorului 3 le-au putut observa chiar în momentul în care se realizau acele lucrări sau construcții care fac obiectul acuzațiilor. După ce un post de viceprimar a stat neocupat aproape un an, acum a fost aleasă o persoană din partea PSD care promite schimbări radicale, vom vedea însă și dacă în bine.
„La prima vedere ce face ANI acum pare să îl ajute. Nu se mai poate merge în instanță pe aceeași speță. De o săptămână avem un nou viceprimar, care a primit cam toate atribuțiile primarului, el oricum le avea delegate către directorul economic și secretarul general. Acum le-a delegat către dânsa, când a preluat mandatul m-am dus și i-am spus felicitări, ei au reușit să strângă voturile, și mi-a spus ceva de genul, că greul de acum începe, nu știți voi.
Acum, chiar vorbeam cu colegii de la PNL care sunt în echipă cu noi, oare ce o fi vrut să spună?”, spune Lucian Judele.
Iată mai jos lista de contracte pentru care ANI îl acuză pe primarul Robert Negoiță de corupție și fals în înscrisuri:
Contractul de închiriere mijloace de transport nr. 1450/31.08.2016, încheiat între Administrarea Domeniului Public București SA aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de locatar și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului de închiriere a fost reprezentat de punerea la dispoziția locatarului autoturismul marca Mercedes-Benz Viano pentru o chirie de 450 lei/lună fără TVA pentru perioada 01.09.2016 – 31.12.2018 – valoare totală de 13.401 lei;
Contractul de vânzare-cumpărare nr. 5381/01.11.2018, încheiat între SD 3 SALUBRITATE ȘI DESZĂPEZIRE S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de cumpărător și aceeași societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de vânzător. Obiectul contractului a fost reprezentat de vânzarea autovehiculului second hand marca Mercedes-Benz Viano cu suma de 39.874,71 euro, autovehicul care, anterior, a făcut obiectul contractului de închiriere sus-menționat;
Contractul de închiriere nr. 3537/14.10.2019 încheiat între SD 3 SALUBRITATE ȘI DESZĂPEZIRE S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de chiriaș și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului a fost reprezentat de închirierea unei suprafețe de 2.390 mp, din terenul în suprafață totală de 48.080 mp, situat în municipiul București. Contractul a încetat la data de 02.06.2022, valoarea acestuia fiind de 346.979,4 lei.
Contractul de închiriere nr. 3230/03.08.2021 încheiat între SC ALGORITHM CONSTRUCȚII S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de locatar și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului a fost reprezentat de punerea la dispoziție de utilaje și/sau echipamente, pe o perioadă de 1 an, valoarea achitată fiind de 31.101,84 lei.
Contractul de închiriere mijloace de transport nr. 1450/31.08.2016, încheiat între Administrarea Domeniului Public București SA aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de locatar și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului de închiriere a fost reprezentat de punerea la dispoziția locatarului autoturismul marca Mercedes-Benz Viano pentru o chirie de 450 lei/lună fără TVA pentru perioada 01.09.2016 – 31.12.2018 – valoare totală de 13.401 lei;
Contractul de vânzare-cumpărare nr. 5381/01.11.2018, încheiat între SD 3 SALUBRITATE ȘI DESZĂPEZIRE S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de cumpărător și aceeași societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de vânzător. Obiectul contractului a fost reprezentat de vânzarea autovehiculului second hand marca Mercedes-Benz Viano cu suma de 39.874,71 euro, autovehicul care, anterior, a făcut obiectul contractului de închiriere sus-menționat;
Contractul de închiriere nr. 3537/14.10.2019 încheiat între SD 3 SALUBRITATE ȘI DESZĂPEZIRE S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de chiriaș și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului a fost reprezentat de închirierea unei suprafețe de 2.390 mp, din terenul în suprafață totală de 48.080 mp, situat în municipiul București. Contractul a încetat la data de 02.06.2022, valoarea acestuia fiind de 346.979,4 lei.
Contractul de închiriere nr. 3230/03.08.2021 încheiat între SC ALGORITHM CONSTRUCȚII S3 SRL aflată în subordinea Primăriei Sector 3, în calitate de locatar și o societate comercială în cadrul căreia membrii familiei primarului Robert Sorin NEGOIȚĂ (părinții și fratele) dețin funcții și calități, în calitate de locator. Obiectul contractului a fost reprezentat de punerea la dispoziție de utilaje și/sau echipamente, pe o perioadă de 1 an, valoarea achitată fiind de 31.101,84 lei.