Datele centralizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) nu sunt chiar cele așteptate de autorități și importatorii auto.
Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o creștere de doar 0,7%, în primele zece luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2020.
În primele zece luni din acest an s-au vândut pe piața locală 96.742 de mașini noi. Avem o creștere de 0,7 procente față de aceeași perioadă a anului trecut când se înregistrau 96.048 unități noi înmatriculate.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme noi au fost realizate de către firme cu 55% din total, persoanelor fizice revenindu-le restul de 45%.
Mașinile cu motoare pe benzină au înregistrat o creştere de 0,4% faţă de primele zece luni din anul anterior până la o cotă de piață de 66,9%, iar autovehiculele cu motoare diesel au scăzut cu 6,6% pănă la 20,3% din total.
Autoturismele cu sisteme de propulsie electrificate au avut creştere a vânzărilor de 94% în primele zece luni și datele APIA indică o cotă de piaţă de 12,8%.
Cei mai mulți cumpărători din România au ales o mașină nouă din segmentul SUV ( cotă de piața de 43,6% în creștere cu +5,1% faţă de 2020. Urmează în preferințe autoturismele din segmentul C (cotă de 28,2%) şi segmentul B (cotă de 20,8%).
Pe primul loc așa cum era de așteptat se află Dacia cu 26.511 de unităţi vândute în primele 10 luni din acest an. Urmează Hyundai cu 7.478 unități și Toyota cu 7.341 de autoturisme noi vândute pe piața locală.
Deși nu prinde podiumul Skoda a reușit să vândă 6907 de mașini în România. Volkswagen ocupă a cincea poziție cu 6.822 unități vândute.
Ford este cotat de APIA cu 6.473 unități comercializate la noi. Autoturismele Renault a fost alese de 5.852 de clienți și Suzuki intră în top cu 3.947 de autoturisme. Topul este încheiat de BMW (2.844 unități) şi Mercedes-Benz (2.836 unități).
Dacia Logan rămâne cea mai vândută mașină din România în primele zece luni din acest an cu 10.908 unități. Urmează Duster cu 7.522 de unități și Sandero cu 6670 de unități.
În primele zece luni ale acestui an 2824 de clienți din România au cumpărat un Ford Puma și alți 2425 au ales un model Skoda Octavia.
Hyundai Tucson a fost ales de către 2288 de clienți și Renault a livrat 2286 de unități Clio. Modelul Corolla de la Toyota a fost achiziționat de 2099 de clienți, iar Suzuki Vitara contabilizează 1790 de unități. Și Toyota punctează în acest clasament cu 1679 de unități CH-R vândute pe piața locală.