Pe litoral s-a tras linie după sezonul estival 2021, iar unele agenții de turism se laudă cu creșteri substanțiale în comparație cu 2020

Ioana Constantin 01.09.2021, 16:10
Pe litoral s-a tras linie după sezonul estival 2021, iar unele agenții de turism se laudă cu creșteri substanțiale în comparație cu 2020

A fost o vară care a stat sub semnul pandemiei, cu probleme pe litoral și un debut de sezon mai degrabă tomnatic. Chiar și așa unele agenții de turism se laudă cu cresteri substanțiale în comparație cu anul trecut si chiar cu 2019, un an considerat de referință de investitorii din turism.

Pe litoral s-a tras linie după sezonul estival 2021

Acum speranțele lor se leagă de sezonul estival următor și de autoritățile de la care așteaptă o rezolvare a problemei privind plajele lărgite, asfel încât cel puțin turiștii care au ales litoralul anul acesta să nu își schimbe preferințele în materie de vacanțe.

Începutul sezonului a venit cu probleme grave pentru investitorii din turism. Plajele lărgite i-au speriat pe turiștii care au ales să mearga în sud sau în străinătate. La acel moment multe țări europene cu litoral veneau cu oferte imbatabile, iar restricțiile de călătorie nu erau foarte dure. Și nici vremea nu a ținut cu românii în luna iunie.

 A fost mai slab decât anul trecut. La șezlonguri închiriate suntem undeva la jumătate. Distanța, calitatea nisipului, apa care se adâncește foarte repede au fost impedimente care au dus la pierderea turiștilor cu copii. Înnisiparea a fost cireața de pe tort. Iunie aproape că nici nu a fost. În iulie și august s-au mai îndreptat lucrurile. Pe parte de restaurant, nemaiavând turiști a scăzut prânzul. Cina a fost, dar prânzul este sub jumătate, a spus George Țicu, administrator plaja Mamaia Nord.

Luna iulie avea, însă, să vină cu semne bune pentru turismul de pe litoral. Iar la final vara s-a dovedit dincolo de așteptările hotelierilor. În stațiuni au venit cu o treime mai multi turiști față de anul trecut. Cele mai căutate stațiuni vara aceasta au fost Mamaia și Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare. Durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,4 zile, similară cu cea din ultimii doi ani, iar valoarea medie a pachetului turistic a fost de 470 euro. Încasările hotelierilor au întrecut orice așteptări.

Pe litoral s-a tras linie dupa sezonul estival 2021
Ionut Nedea

Acestea au fost în creștere cu 65% față de 2020 și cu 26% față de cifrele înregistrate în 2019, în condițiile în care, prin intermediul său, vara aceasta au ajuns în stațiunile românești de la mare peste 200.000 de turiști, în creștere cu 31% față de 2020. Cei mai mulți turiști la Marea Neagră au venit din București, podiumul fiind completat de județele Timiș și Cluj. În top 10 mai intră județele Iași, Brașov, Prahova, Argeș, Dâmbovița, Bacău, dar și Bihor.

Porivit în ansamblu, 2021 a fost un sezon bun, mai ales dacă ținem cont de contextul pandemic în care ne aflăm, factor care a influențat planurile de vacanță ale românilor. De altfel, putem spune că, într-o oarecare măsură, restricțiile de călătorie în destinații externe populare i-au determinat pe mulți români să meargă în concediu în țară. Noi, ca agenție, am reușit să depășim cifrele din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton și, implicit, din istoria noastră de 16 ani.

În call center, am avut în permanență 50-60 de apeluri în așteptare, în condițiile în care toți agenții preluau cereri. Ne-am gândit chiar să introducem program de noapte pentru a face față solicitărilor. Soluția a fost să investim și mai mult în tehnologie și să automatizăm procesul de rezervare pe site, a declarat Ionuț Nedea, manager agenție de turism.

Pe litoral s-a tras linie dupa sezonul estival 2021
Ionut Nedea

Turiștii care au venit din Timis, Cluj, din Iași și Brașov au petrecut mai multe zile pe litoraul nostru pentru că, nu-i așa, daca tot vii de la mare distanță atunci și vrei să te bucuri de mai multă vacanță, a spus și Raluca Hatmanu, agent turism.

Un alt trend care s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii față de condițiile de cazare, în special față de curățenia din hoteluri, în raport cu prețul plătit pe sejur.

Un alt trend care a început în 2020, odată cu declanșarea pandemiei, și s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii față de condițiile de cazare, în special față de curățenia din hoteluri, în raport cu prețul plătit pe sejur, mulți turiști fiind dispuși să achite un tarif mai mare, dar să opteze pentru un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Tocmai de aceea, primele locuri care s-au epuizat în acest sezon au fost cele în hotelurile all-inclusive, categorie unde cererea a depășit oferta existentă în acest moment, a mai spus Ionut Nedea.

Feedback-urile primite de agenții după sejururile petrecute de turisti pe litoral au aratat un grad ridicat de satisfacție în ceea ce privește curățenia din hoteluri. La acest capitol media notelor acordate a fost 8,3 din 10, în vreme ce la capitolul “Servicii” nivelul de satisfacție este de 8,19. Acum privirile se îndreaptă către sezonul estival următor.

Mai multe agenții au anunțat deja că vor lansa la finalul lunii septembrie programul “Înscrieri Timpurii” prin care turiștii pot rezerva din timp sejururi pe litoral cu tarife reduse cu până la 50%. În contextul pandemiei, aceștia pot include în pachet și asigurarea storno cu acoperire Covid-19, prin care pot primi înapoi banii achitați în cazul în care se infectează cu acest virus și nu mai pot pleca în vacanță.

Urmăriți Impact.ro și pe