O țară europeană renunță la autostrăzi. Decizia este istorică: “Îmi asum”

Cătălina Burghelea 02.12.2021, 07:16
O țară europeană renunță la autostrăzi. Decizia este istorică: “Îmi asum”

O țară europeană extrem de dezvoltată a luat o decizie istorică – renunță la autostrăzi! Mai multe proiecte de construcție a drumurilor au fost oprite, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice.

O țară aflată la 1000 km de România renunță la autostrăzi

Austria a anunțat că va renunţa la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi, pentru a combate încălzirea globală, informează France24.

Guvernul austriac a precizat că a oprit mai multe proiecte de construcție de autostrăzi, o inițiativă a Verzilor, un partener de coaliție, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice.

Ministerul Mediului, condus de politicianul Verzilor, Leonore Gewessler, a lansat la începutul acestui an o revizuire a tuturor planurilor noi de construcție a drumurilor de către gigantul Asfinag, ridicând tensiunile în cadrul coaliției conduse de conservatori.

Austria ține la mediul înconjurător

Printre lucrările oprite se numără și un tunel de opt kilometri de autostradă, ce urma să fie săpat sub parcul național Lobau, pentru a ușura fluxul de trafic la est de Viena. Proiectul a condus la proteste, Gewessler a luat parte ea însăși la unele dintre ele înainte ca Verzii să intre la guvernare, precum și la dosare legale pentru a preveni construirea acestuia.

„Lupta împotriva crizei climatice este datoria noastră istorică…Mai multe drumuri înseamnă mai multe mașini, mai mult trafic”, a spus Gewessler într-o conferință de presă, adăugând că nu vrea să lase copiilor un viitor „plin de ciment”.

Gewessler a adăugat că guvernul este deschis să colaboreze cu Asfinag și alte părți interesate pentru a găsi alternative la proiectele anulate.

Cu ce viteza vor putea circula soferii pe autostrada Buzau - Focsani

Decizie istorică, salutată de activiști

Primarul Vienei, Michael Ludwig, a spus că orașul va studia decizia ministerului, insistând că tunelul autostrăzii Lobau nu va pune în pericol parcul național și este esențial pentru a ușura traficul și a conecta periferia capitalei.

Activiștii au salutat hotărârea ministerului, gruparea „Fridays for Future” afirmând că ar trebui să reprezinte un „punct de cotitură a politicii climatice”. Aceștia au promis că vor continua să ocupe șantierele legate de proiectul Lobau până când orașul va anunța desființarea lor.

Potrivit Verzilor, Lobau, o vastă câmpie inundabilă de-a lungul Dunării, este „singurul exemplu de parc național din inima unei capitale europene”.

Guvernul austriac luptă împotriva încălzirii globale

Guvernul austriac își propune să facă țara neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, echilibrând emisiile de gaze cu efect de seră cu măsurile care absorb sau elimină carbonul până în 2040.

„Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic”, a declarat ministrul pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transportul.

„Nu vreau să transmit un viitor betonat generaţiilor viitoare”, a continuat reprezentanta partidului ecologist, pentru a explica alegerea contestată cu virulenţă de celelalte trei mari formaţiuni politice ale Austriei.

Proiecte de infrastructură, abandonate

Potrivit lui Gewessler, decizia este una „istorică”, deoarece este pentru prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură pentru a-şi îndeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2040.

„Îmi asum responsabilitatea”, a mai zis aceasta, promiţând că va ajuta la implementarea unor soluţii alternative pentru îmbunătăţirea mobilităţii traficului rutier.

Tunel de autostradă de 8 km urma să fie săpat sub un parc naţional

Printre proiectele a căror încetare a fost dispusă miercuri, 1 decembrie, se numără tunelul de autostradă de opt kilometri contestat de mai mulţi ani de către ONG-uri, ce urma să fie săpat sub un parc naţional din Viena. Proiectul modern a fost susţinut de municipalitatea social-democrată, dar şi de extrema dreaptă din opoziţie, precum şi de conservatorii de la nivel federal, care au considerat că va contribui la decongestionarea capitalei şi la crearea de noi locuri de muncă.

Urmăriți Impact.ro și pe
Cătălina Burghelea
Este redactor Playtech. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și a masterului în Marketing Online din cadrul ASE, Catalina Burghelea s-a alaturat echipei de stiri de...