Investiția de 11 milioane de lei în trotuarul rulant ce unește Gara de Nord și Gara Basarab s-a făcut praf în aproximativ opt ani de la inaugurarea din 2013 ce l-a făcut mândru pe Sorin Oprescu, care la acea vreme era Primarul General al Capitalei. Fotoreporterii Impact.ro au surprins imagini apocaliptice. Iată ce s-a ales de acei bani.
În anul 2013, inaugurarea trotuarului rulant dintre Gara de Nord și Gara Basarab a fost făcută cu mare fast. Sorin Oprescu a fost mândru foc. ”Am făcut trotuarul ăsta ca să nu se mai chinuie lumea cu bagajele până în gară, să circule civilizat”, spunea el la acea vreme, când ocupa funcția de Primar General al Capitalei. Doar că totul s-a dus repede pe apa sâmbetei.
Trotuarul ce unește Gara de Nord cu Gara Basarab a apucat să funcționeze pentru mai puțin de un an. De ce a fost oprit, după ce s-au investit atât de mulți bani în el? ”Din cauza faptului că nu a putut fi dat în administrare”, a fost explicația autorităților.
Acum, la aproximativ opt ani de la inaugurare, trotuarul rulant ar putea trece mai degrabă drept decor pentru o scenă dintr-un film de groază. Imaginile surprinse de fotoreporterii Impact.ro arată cum investiția de 11 milioane de lei s-a făcut praf. Și la propriu, și la figurat.
Mai exact, în imaginile cu trotuarul ce unește Gara de Nord și Gara Basarab se vede că lămpile au fost furate, geamurile au fost sparte, iar suporții de cauciuc au fost vandalizați. În plus, niște ”maeștri” ai încercărilor lamentabile de graffiti și-au exprimat acolo ”arta”, reușind să dea locului un aer și mai dezolant. Astfel, contrar anunțului din 2013 al lui Sorin Oprescu, ”lumea” se chinuie în continuare cu bagajele prin gară, fără să poată beneficia de o investiție uriașă ce a fost făcută în ajutorul ei.
Investiția de 11 milioane de lei s-a făcut praf deoarece nu s-a făcut recepția, din cauza unui conflict cu constructorul, ATALDI, după cum au declarat în urmă cu ceva timp unele surse din Primăria Capitalei pentru HotNews.ro. Trotuarul rulant a fost făcut la pachet cu Pasajul Basarab. Abia după recepție, se va putea ocupa de întreținere municipalitatea, și nu constructorul.
„În momentul în care s-au finalizat parțial lucrările la Pasajul Basarab (la momentul inaugurării nu era finalizată parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) și s-au făcut toate testele de rezistență, acesta a fost deschis circulației rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru că pe vechiul regulament de recepție, prevăzut în H.G.273/1994, beneficiarii lucrărilor puteau prelua și pune în funcțiune părți din lucrare”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei pentru HotNews.ro, la acea vreme.
Dincolo de problemele referitoare la recepție, ASTALDI, constructorul trotuarului rulant, se judecă cu Primăria Capitalei, susținând că a executat lucrări în plus în valoare de 111.652.227 lei. Pe de altă parte, municipalitatea susține că nu are nicio datorie față de această companie.
„Precizăm că Primăria Municipiului București nu are nicio datorie față de asocierea Astaldi-FCC Construction, toate situațiile de lucrări certificate de către consultant au fost plătite. Menționăm că asocierea a acționat în instanța Municipiul București în urmă cu câțiva ani, pentru plata unor lucrări suplimentare, neprevăzute în contract. Dosarul se află în prezent pe rolul instanțelor de judecată”, s-a mai arătat într-un răspuns al Primăriei Capitalei la solicitarea HotNews.ro, în 2018.