Un site celebru de licitații auto oferă un model unic cu propulsie electrică fabricat în perioada 1980-1983 de către Rudi Augustin.
Acest cabrio se numește Audi X1 și poate fi condus fără probleme pe drumurile publice pentru că mașina este înregistrată în Germania.
Între 1980 și 1983 după 7000 de ore alocate acestui proiect Rudi Augustin reușea să-și îndeplinească visul: modelul electric Audi X1 era pregătit pentru circulația pe străzile din Westheim.
Micul autoturism a fost realizat în întregime manual și are o caroserie din oțel, iar la momentul fabricării prețul a fost estimat la 97.000 de mărci germane.
Sistemul de propulsie este format din două motoare electrice alimentate de patru baterii normale auto. Acest Audi X1 cu o greutate de 300 de kilograme poate rula cu o viteză maximă de 25 km/h și are o autonomie estimată la 35 de kilometri.
Mașina este înregistrată și îndeplinește condițiile pentru circulația pe drumurile publice, bateriile sunt noi și are TÜV-ul ( echivalentul ITP-ului din România) valabil până în 2024.
Acest model pare să fie singura mașină cu sigla Audi ce nu a fost produsă la Ingolstadt și în anul 1989 a fost menționată oficial în Cartea Recordurilor.
Licitația pentru acest model unic Audi X1 este în plină desfășurare și se pot depune oferte până pe 30 iunie. Prețul estimat de experți este cuprins între 61.000 și 68.000 de euro.
În mai 2022 la o licitație organizată la Muzeul Mercedes-Benz în cooperare cu casa de licitație RM Sotheby’s a fost vândut un model clasic Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
Mercedes-Benz a construit două 300 SLR Coupe pentru sezonul de curse 1956, dintre care unul a fost condus de șeful departamentului de teste, Rudolf Uhlenhaut.
Mașina de curse are un motor cu opt cilindri în linie cu o putere de 302 CP și a reușit să atingă o viteză maximă de 290 km/h.
Exemplarul produs în 1955 a fost vândut la licitație pentru un preț record de 135 milioane euro unui colecționar privat.
Această model unic în istoria auto este o raritate absolută fiinf unul dintre cele două prototipuri construite în acel moment.
Numit după creatorul și inginer-șef, Rudolf Uhlenhaut, este considerat a fi unul dintre cele mai bune exemple de inginerie și design auto de către experții și entuziaștii din întreaga lume.
Exemplarul 300 SLR Uhlenhaut Coupé vândut la licitație a făcut parte din colecția de vehicule private aparținând Mercedes-Benz Classic, cuprinzând peste 1100 de automobile de la inventarea automobilului în 1886 și până astăzi.