Noutăți pregătite de Dacia: propulsorul TCe 110 va fi disponibil și pe Sandero, iar în gama Jogger se introduce prima motorizare hibrid

Bogdan Bârliga 05.05.2022, 11:36
Noutăți pregătite de Dacia: propulsorul TCe 110 va fi disponibil și pe Sandero, iar în gama Jogger se introduce prima motorizare hibrid

Dacia pregătește câteva noutăți pentru gama actuală de modele și încep să apară tot mai multe informații despre planurile de viitor ale producătorului de la Mioveni.

După ce Renault a pierdut piața din Rusia grupul francez e pregătit să parieze tot mai mult pe Dacia și electrificarea va fi în prim plan în viitorul apropiat.

Ce noutăți pregătește Dacia pentru gama actuală

Conform informațiilor vehiculate de daciattitude.net producătorul de la Mioveni se pregătește să lanseze pe gama Sandero motorul TCe 110 (foto) folosit și pentru Jogger.

Acest propulsor de 1,0 litru cu trei cilindri dezvoltă 110 CP la 5.000 rpm și are un cuplu maxim de 200 Nm atins la 2.900 rpm.

Pe Dacia Jogger acest motor poate fi comandat doar cu o cutie manuală cu șase trepte, dar este posibil ca pe Sandero să se poată opta și pentru o cutie automată asociată cu acest propulsor.

Pe de altă parte într-un interviu recent pentru revista germană Auto Motor und Sport șeful departamentului de inginerie din cadrul Renault, Gilles le Borgne, spune că și la Dacia vor fi folosite platformele CMF-B și CMF-BEV, iar pe cea din urmă ar putea fi produsă o versiune electrică Sandero.

Sistem hibrid pentru Dacia Jogger

Se vorbește de ceva timp despre acest nou sistem de propulsie pregătit pentru gama Dacia și îl vom putea comandat pe Jogger din 2023.

Inițial sistemul hibird 1.6 E-Tech (HR16) trebuia să echipeze modelul de familie produs la Mioveni și acesta era format dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri și două unități electrice (una cu rol de starter-generator). Acest sistem dezvolta 140 CP și era alimentat de o baterie cu o capacitate de 1,2 kWh.

Dar șeful departamentului de inginerie din cadrul Renault, Gilles le Borgne, a declarat la finalul anului trecut că s-a decis înlocuirea sistemului menționat mai sus cu unul nou denumit 1.8 E-Tech (HR18). Acest nou sistem va avea un motor de 1,8 litri cu o putere mai mare și va permite trecerea la ciclul Atkinson.

A treia generație Duster și Bigster

Dacia a prezentat anul trecut conceptul unui SUV de 4,6 metri lungime denumit Bigster prin care producătorul de la Mioveni prefigurează soluția propusă de companie pentru un vehicul de segment C accesibil la prețul unui model din segmentul inferior.

Iată cum arată Dacia Bigster în realitate. Viitorul SUV ce va fi produs în România a fost fotografiat la Praga
Dacia Bigster / Sursa foto: www.auto.cz

Cei de la daciattitude.net susțin că Dacia Bigster va primi un sistem de propulsie hibrid cu 160 CP și noul SUV va putea fi configurat cu această motorizare din 2025.

Se lucrează intens și pentru următoarea generație Duster și în acest caz sursele susțin că Dacia va prezenta și un nou motor ce poate fi alimentat cu GPL.

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...