Noile tramvaie Imperio vor debuta pe linia 41. De când vor putea bucureștenii călători cu mijloacele de transport, este oficial

Mihnea Tălău 08.12.2022, 17:43
Noile tramvaie Imperio vor debuta pe linia 41. De când vor putea bucureștenii călători cu mijloacele de transport, este oficial

Începând de sâmbătă, 10 decembrie, primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41. Fiecare tramvai are câte un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile, a anunţat joi Societatea de Transport Bucureşti (STB).

Tramvaie de ultimă generație

În acest scop, STB a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor”, a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB SA, informează Agerpres..

Achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători. Tramvaiele sunt dotate cu noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei, atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC şi au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.

Noile tramvaie sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.

Noi tramvaie in Bucuresti, pe linia lui 41
Noi tramvaie in Bucuresti, pe linia lui 41

Avantajele noilor mijloace de transport în comun

Printre avantajele noilor mijloace de transport mai pot fi enumerate: creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces, creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant şi un consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare.

Conform STB, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.

„Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale”, susţin reprezentanţii STB.

Aceste tramvaie permit reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune. De asemenea, conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în valoare de aproape 170 de milioane de euro, a fost semnat în mai 2021.

Ele vor fi introduse în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

 

De ce refuză să mai cânte Angela Similea?
Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...