În actuala stagiune, cea centenară, Opera Națională București a prezentat titluri celebre, de la Nunta lui Figaro, Aida și Ottelo până la Nabucco, Bărbierul din Sevilla și Don Giovanni în regia lui Andrei Șerban. Multe dintre spectacole s-au desfășurat în sistem sold out, semn că publicul din Capitală a rămas un iubitor de Verdi, Mozzart, Puccini sau Rossini.
Strălucirea de pe afișe e însă numai una dintre fațetele ONB. Cealaltă, mai puțin prietenoasă, vine din spatele clădirii Operei, aflată pe strada Plevnei. Acolo, ONB deține un teren de circa 700-800 mp, care, de o bună bucată de vreme, a devenit spațiu de depozitare pentru decoruri abandonate de la diferite puneri în scenă. E o zonă situată între Casa de Cultură a Studenților și sediul Facultății de Științe Politice.
Bunăoară, o mică incursiune vizuală prin curtea din dosul Operei se transformă într-un exercițiu frapant. Cadre imense de lemn sau de metal, profile de cai, resturi din imitațiile unor coloane antice, capete de lei, o mumie, iată numai câteva dintre resturile de materiale care stau claie peste grămadă în spatele ONB, formând un veritabil munte de gunoaie.
”Cu ce deranjează? Lumea vede ceea ce e în față. Acolo sunt resturi de la decoruri devenite nefolositoare”, e explicația lapidară oferită de Raluca Bădoiu, șefa biroului PR de la ONB.
În urmă cu peste un deceniu, mai precis în vara lui 2010, Opera Națională București mai apărea în prim-plan tot cu o temă legată de decoruri. Atunci a izbucnit un veritabil scandal după ce s-a aflat că ONB a distrus un decor de patrimoniu primit de la Covent Garden din Londra, folosit pentru spectacolul ”Cavaleria Rusticană. Paiațe”.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Fusese o creație a celebrului Franco Zefirelli, iar Placido Domingo se numărase printre cei care cântaseră în mijlocul acelei scenografii.
”Era un decor foarte masiv, ocupa foarte mult loc, trebuia să scăpăm de el. Pe de altă parte, nu avem voci care să mai cânte spectacolul, aşa că îl ţineam degeaba. A venit de la Londra plin de purici, şi ăsta şi ăla de la Liliacul. Orice decor casat automat este distrus, aşa e-n Operă. Avem o supraaglomerare aici, nu putem să ţinem toate vechiturile”, explica la momentul respectiv directorul tehnic al ONB, Emil Popescu, într-o declarație oferită pentru ”Adevărul”.