Anularea examenelor nu este o variantă de luat în calcul, așa cum nu este nici înghețarea anului școlar. Este declarația ministrului Învățământului, Monica Anisie, care a precizat că școlile au luat măsuri pentru prevenirea infecției cu virusul.
”Nu există nici măcar teoretic varianta anulării examenelor, cum de altfel nu a existat vreodată o intenție de inghețare a anului școlar. La momentul acesta, nu există niciun motiv să ne gândim la așa ceva. Ministerul Educației Naționale pregătește, împreună cu Ministerul Sănătății, procedurile specifice pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor, pe baza ordinului comun care a fost deja emis”.
Declarația vine în contextul în care zece entități reprezentând elevi, profesori, studenți și părinți au cerut în mod expres Ministerului Învățământului posibilitatea de a susține examenele de Evaluare Națională.
Potrivit ministrului Anisie, Inspectoratele Școlare Județene și conducerile unităților de învățământ se pregătesc pentru redeschiderea școlilor:
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Metodologiile sunt aprobate și publicate în Monitorul Oficial. Inspectoratele Școlare Județene și conducerile unităților de învățământ se pregătesc pentru redeschiderea școlilor. Inspectoratele colaborează cu Direcțiile de Sănătate Publică, pentru ca în fiecare unitate de învățământ să existe câte un cadru medical care va asigura permanența și triajul epidemiologic. Foarte multe unități de învățământ sunt deja pregătite și au luat măsurile necesare. Ministerul Educației și Cercetării se află în plină procedură de achiziție a măștilor. Am reluat procedura, în așa fel încât să fie totul pregătit la timp. Copiii trebuie să respecte măsurile de prevenție.”
În documentul trimis ministerului de către cele 10 asociații, reprezentanții legitimi ai elevilor, studenților, părinților și ai cadrelor didactice nu consideră că anularea acestor examene e o soluție viabilă:
„Reprezentanții legitimi ai elevilor, studenților, părinților și ai cadrelor didactice consideră că anularea acestor examene și, implicit, echivalarea lor, nu reprezintă o soluție care să vină cu adevărat în sprijinul beneficiarilor primari ai educației”.