Moment decisiv pentru Citroen: compania franceză oferă în România doar versiuni electrice pentru anumite modele

Bogdan Bârliga 11.01.2022, 11:06
Moment decisiv pentru Citroen: compania franceză oferă în România doar versiuni electrice pentru anumite modele

Citroen a decis să ofere pe piața din România doar versiuni electrificate pentru câteva modele și compania franceză  pare dispusă să accepte riscurile unei electrificări accelerate.

Din această lună toate comenzile noi pentru Berlingo VP sau SpaceTourer vor putea fi efectuate numai pentru versiunile electrice ale acestor modele.

Abordare curajoasă în domeniul electrificării auto

Începând cu luna ianuarie a acestui an comenzile pentru Berlingo VP sau SpaceTourer vor putea fi efectuate numai pentru mașinile din această gamă cu sistem de propulsie electric.

Versiunile cu motorizări termice vor fi disponibile în continuare pentru gama de vehicule utilitare și pentru piețele din afara Europei. Ultimele comenzi plasate în 2021 pentru versiunile termice vor fi livrate în Europa în cursul anului 2022.

Citroen a mai anunțat că Berlingo VP poate fi comandat în România cu un propulsor convențional, dar exclusiv cu omologarea N1 specifică vehiculelor utilitare.

Moment decisiv pentru Citroen: compania franceză oferă în România doar versiuni electrice pentru anumite modele

 

Ce trebuie să știm despre Citroen Berlingo VP si Citroen SpaceTourer

În primul rând trebuie să specificăm faptul că cele două modele oferă un spațiu la bord și o modularitate identice cu cele oferite de versiunile termice.

Acest lucru înseamnă că pot fi configurate cu lungimi diferite ale caroseriei și cu mai multe posibilități de amplasare a scaunelor în funcție de cerințele necesare pentru transport.

Citroen e-Berlingo: autonomie de până la 280 kilometri

Moment decisiv pentru Citroen: compania franceză oferă în România doar versiuni electrice pentru anumite modele
Citroen e-Berlingo

Acest MPV este dotat cu un motor electric capabil să ofere 136 CP și 260 Nm. Citrone e-Berlingo dispune de o baterie litiu-ion de 50 kWh ce oferă o autonomie de până la 280 km.

acumulatorul fi reîncărcat până la 80% în 30 de minute la o stație publică de încărcare rapidă de până la 100kW și în aproximativ 7 ore la un Wallbox monofazat de 7,4kW.

e-Berlingo oferă un volum util de la 3,3 metri cubi până la 3,8 metri cubi pentru versiunea de caroserie scurtă și de la 3,9 metri cubi până la 4,4 metri cubi pentru varianta lungă.

Citroen e-Berlingo poate fi comandat pe piața din România cu un preț de pornire de la 39.627 de euro.

Citroen e-SpaceTourer: 3 veriuni de lungime și până la 330 de kilometri autonomie

Moment decisiv pentru Citroen: compania franceză oferă în România doar versiuni electrice pentru anumite modele
Citroen e-SpaceTourer

Monovolumul e-SpaceTourer poate transporta la bord între 6 și 9 persoane. Poate fi configurat cu trei versiuni de lungime și mai multe posibilități de amenjare a interiorului.

Citroen e-SpaceTourer poate fi comandat cu o baterie de 50 kWh sau cu un acumulator de 75 kWh. În primul caz autonomia oferită poate ajunge până la 230 de kilometri, iar cu bateria mai mare monovolumul poate rula cu o singură încărcare aproximativ 330 de kilometri.

Motorul electric de 136 CP poate propulsa e-SpaceTourer până la o viteză maximă de 130 km/h și poate fi încărcat la o stație rapidă până la 80% în 30 de minute.

Prețul de pornire pentru varianta de bază în România pentru Citroen e-SpaceTourer începe de la 48.433 de euro.

Mașinile electrice pot fi cumpărate prin programul Rabla Plus

În acest an programele Rabla și Rabla Plus vor începe pe data de 4 februarie. Anul trecut prima de casare pentru programul Rabla Clasic a fost de 7.500 de lei, ecobonusul pentru tehnologia hibrid a fost de 3.000 de lei, iar tichetul pentru GNC/GPL a avut valoarea de 1.500 de lei.

Pentru programul Rabla Plus statul român a oferit o primă de casare de 10.000 de euro pentru mașinile cu propulsie full electrică şi 4.500 de euro pentru maşinile cu sisteme plug-in hybrid, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.

Urmăriți Impact.ro și pe