Ministrul Mediului ne dă asigurări că nu vom avea o nouă taxă auto în acest an. Dar din 2023 situația se va schimba

Bogdan Bârliga 07.01.2022, 17:30
Ministrul Mediului ne dă asigurări că nu vom avea o nouă taxă auto în acest an. Dar din 2023 situația se va schimba

În acest an nu va fi introdusă o nouă taxă pentru mașinile poluante, deși România și-a asumat prin Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) modificarea legislației în acest sens.

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos a declarat că nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare în acest an, dar opțiunile rămân deschise pentru anul 2023.

Fără taxă auto în anul 2022

„Am vorbit în Coaliţie, prima dată în luna iulie (despre taxă auto, n.r.), iar după aceea, în noiembrie – decembrie, în noua Coaliţie. Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că, în 2022, sigur nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. În momentul de faţă nu putem vorbi despre o taxă auto. Vom vedea în 2023. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni lucrăm la eficientizarea programului Rabla”, a declarat Barna Tanczos în cadrul unei conferințe de presă.

Pe de altă parte programul de guvernare al coaliției PNL-PSD-UDMR prevedere taxarea mașinilor poluante. Acest document conține strategia autorităților pentru următorii trei ani și printre măsurile propuse se regăsește și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de pasageri.

Până în luna septembrie a acestui an România trebuie să dispună de un plan național pentru controlul poluării. Conform Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) la finalul anului 2022 în România ar trebui să se aplice o politică de taxare pe principiul „poluatorul plătește”.

O nouă taxă auto până în anul 2024

La secțiunea din program dedicată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii la punctul G coaliția de guvernare PNL-PSD-UDMR își asumă introducerea unui nou sistem de taxare pe baza distanței pentru vehiculele grele și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de pasageri.

În ceea ce privește o posibilă nouă taxă auto în programul de guvernare aprobat de  Parlament se precizează că urmează “introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de pasageri (autoturisme / autobuze / autocare), pe baza principiului „poluatorul plătește” și a principiului taxării ecologice”.

Dacă ar fi să luăm în considerare durata de aplicare a programului de guvernare asumat de coaliția PNL-PSD-UDMR în România ar trebui să avem un nou sistem de taxe pentru mașinile poluante cel târziu până la finalul anului 2024.

Revenind la declarația ministrului Mediului legată de introducerea unei noi taxe de poluare, remarcăm faptul că Barna Tanczos a menționat anul 2023 pentru analizarea acestui aspect.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...