Metrorex anunță că proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, dar va mai dura o vreme până când locuitorii din această zonă vor putea călători cu mijlocul de transport în comun din subteran.
Tribunalul București a respins și ultima contestație depusă pe sistemul de automatizare și siguranță a circulației, iar reprezentanții Metrorex anunță că pe 9 aprilie va fi semnat contractul cu Alstom pentru sistemul de automatizare. Compania intenționează să pună în funcțiune Magistrala 5 până la finalul acestui an.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei vor fi finalizate în această toamnă, însă problemele din instanță erau pe cale să amâne inaugurarea noilor stații. La Tribunalul București au fost depuse mai multe contestații la licitația pentru sistemul de automatizare a metroului, iar reprezentanții Metrorex anunțau că din momentul în care va fi semnat contractul va mai dura aproximativ 9 luni până la instalarea sistemului, în condițiile în care se lucrează normal și 6 luni dacă se lucrează în schimburi.
La începutul lunii martie, magistrații au respins contestația făcută de Siemens la atribuirea de către Metrorex către Alstom a contractului pentru sistemul de automatizare, iar Tribunalul București a semnat și motivarea sentinței, ceea ce înseamnă că lucrările pot continua la magistrala de metrou din Drumul Taberei.
„Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare”, a declarat pentru RRA directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Dacă lucrurile stau așa cum spun reprezentanții Metrorex, locuitorii din Drumul Taberei ar putea călători cu metroul la finalul acestui an, dar cel mai probabil prima secțiune din Magistrala 5 va fi gata la începutul anului 2020.