Metroul din Drumul Taberei. Data exactă la care va începe să circule

Stan Filon 09.09.2020, 13:03
Metroul din Drumul Taberei. Data exactă la care va începe să circule

Bucureștenii ar putea primi o veste bună, astăzi, de la Ministerul Transporturilor. Aici se vor întruni nu mai puțin de 9 comisii care vor decide când va fi dat în folosință metroul din Drumul Taberei. Așadar, lucrările sunt terminate, iar membrii comisiilor vor decide dacă lucrarea poate fi recepționată sau nu.

Bucureștenii află astăzi când va fi pus în funcțiune metroul Drumul Taberei

Dacă cele nouă comisii care se întrunesc astăzi la Ministerul Transporturilor vor decide că lucrarea poate fi recepționată, atunci bucureștenii din Drumul Taberei se vor putea duce acasă cu metroul, începând cu data de 15 septembrie. La întâlnirea de la Ministerul Transporturilor participă reprezentanți ai Primăriei Capitalei, ai ISU, reprezentanți ai constructorilor și oficiali de la Ministerul Transporturilor.

Fiecare dintre cele 9 comisii va analiza stadiul lucrărilor și apoi se va vota data finală. Cel mai probabil, din 15 septembrie, sau chiar mai devreme, se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, potrivit informațiilor Digi24.

Bucureștenii află astăzi când va fi pus în funcțiune metroul Drumul Taberei
Bucureștenii află astăzi când va fi pus în funcțiune metroul Drumul Taberei

Lucrările la Magistrala 5 s-au întins pe nu mai puțin de 6 ani, deși în contract se spunea că vor fi gata în doar 3 ani

Lucrările la metroul Drumul Taberei au început în anul 2011 și ar fi trebuit să dureze 3 ani. Au înregistrat însă nu mai puțin de 6 ani întârziere. Traseul are 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou, iar valoarea totală a investiției este de 3,4 miliarde de lei. Constructorii au dat vina pe ghinion, pentru perioada de 3 ani în plus pe cât s-au întins lucrările.

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura, spune că „tot ce putea să meargă prost pe acest șantier a mers prost”. 

Promisiunea că va fi gata în 3 ani – nu știu de câte persoane a fost cumpărată. Din păcate, lucrurile la un moment dat au degenerat, pentru că au fost foarte multe probleme cu finanțarea, practic 3 ani de zile metroul nu a fost finanțat. După aceea au fost foarte multe probleme și cu relocările de utilități”, a spus Ciurea.

„Eu în continuare sunt sceptic. O să vedem. Sunt foarte mulți specialiști care trebuie să-și dea semnătura pentru o deschidere în pripă, pentru că testele, după câte știu eu, nu s-au făcut așa cum trebuie, ai nevoie de niște luni să circule trenurile pe magistrală, să verifici toate echipamentele. Procesul de recepție în mod normal este de durată”, a adăugat el.

Urmăriți Impact.ro și pe