Metroul bucureștean, inaugurat în urmă cu 41 de ani, a devenit ”linia morții”: o tânără a fost ucisă, iar patru bărbați și-au găsit sfârșitul sub roțile trenului

17 11. 2020, 09:35

Pe 16 noiembrie s-au împlinit 41 de ani de când s-a deschis pentru prima dată metroul bucureștean. Primul tronson a fost inaugurat în 1979 și era pe direcția Semănătoarea (astăzi Petrache Poenaru) – Timpuri Noi. În anii ’80 lucrările la metroul bucureștean erau clasificate pe locul al doilea la viteza de execuție, după cel din Ciudad de Mexico, cu o viteză de 4 km pe an.

Metroul bucureștean, inaugurat în urmă cu 41 de ani, a devenit ”linia morții”

La momentul actual, rețeaua de transport a metroului bucureștean măsoară 76 de km de cale dublă. De-a lungul anilor, metroul nu a fost doar un rapid mijloc de transport al bucureștenilor, între cartierele aglomerate ale Capitalei, ci și locul unde oameni aflați în momente grele au ales să-și pună capăt zilelor. Au avut loc însă și crime, dar și accidente. Magistrala M3 a devenit ”linia morții”, așa cum Drumul European 85 s-a transformat în ”Drumul Morții”, urmare a  accidentelor soldate cu victime.

Camelia Șerban, condamnată la închisoare pe viață, după ce  a împins o tânără în fața trenului

Poate cel mai grav incident dintr-o stație de metrou din București este cel petrecut pe 12 decembrie 2017. O țară întreagă a rămas înmărmurită, după ce imaginile surprinse de camerele de supraveghere ale stației Dristor 1 au fost făcute publice. O femeie între două vârste, cu reale probleme de comportament, a împins o tânără pe șine, înainte ca trenul să intre în stație. Victima a încercat să se agațe de marginea peronului, însă criminala Camelia Șerban a lovit-o în zona capului cu piciorul. Tânăra a sfârșit sub roțile trenului. În 2019, Camelia Șerban a fost condamnată la închisoare pe viață pentru săvărşirea infracţiunilor de tentativă de omor şi de omor calificat. Cu câteva ore înainte, femeia, aflată în staţia Costin Georgian, a încercat să împingă o altă tânără pe linia de metrou. 

Peronul statiei Dristor 1, pe care Camelia Serban a comis crima

Un tânăr s-a așezat pe șine și și-a așteptat sfârșitul

În același an și pe aceeași magistrală, dar la stația Piața Unirii 1, un bărbat a încercat să-și pună capăt zilelor, aruncându-se în fața trenului. Victima a reușit să scape cu viață, dar s-a ales cu răni serioase la cap, după ce a fost prins între peron și tren. Mai multe echipaje de salvatori au intervenit pentru a-l scoate pe bărbatul care a fost transportat apoi la spital, pentru îngrijiri medicale. La niciun an distanță, în vara anului 2018, Magistrala 3 este din nou martora unui eveniment tragic. Un bărbat de 30 de ani decide să își pună capăt zilelor. S-a așezat pe șine în stația Nicolae Teclu și a așteptat sosirea trenului. Moartea a survenit prin decapitare.

Un călător a fost salvat în ultima clipă

La începutul anului 2019, alte două decese aveau să șocheze din nou opinia publică. Într-o dimineață de februarie, o persoană aflată în Stația Gorjului s-a aruncat în fața trenului sub privirile îngrozite ale călătorilor. Martorii au declarat că totul a decurs mult prea repede, astfel că nimeni nu a mai putut interveni pentru a evita tragedia. Bărbatul s-a apropiat de marginea peronului, iar în momentul în care trenul a ajuns în stație, el s-a aruncat pe șine. Victima a murit pe loc. La fix o lună distanță, în stația Lujerului, un bărbat de 62 de ani recurge la același gest disperat și se aruncă în fața metroului. Echipajele de salvatori l-au preluat dintre primele două vagoane ale trenului în stare de inconștiență.

Statia Gorjului

Tentativă de suicid din dragoste

La câteva luni distanță, un alt bărbat, în vârstă de aproximativ 40 de ani, decide să-și încheie socotelile cu viața și se aruncă în fața garniturii care tocmai intra în stația Izvor. Iar la sfârșitul lui 2019, un tânăr s-a așezat pe linia de tren, în stația Piața Unirii, și a declarat că vrea să se omoare pe motiv că a fost părăsit de iubită și că nu poate trăi fără ea. De această dată, angajații de la metrou au intervenit rapid. Au întrerupt alimentarea cu curent electric, în timp util, astfel că trenul nu a mai ajuns în stație. Câțiva călători, ajutați de angajații firmei de pază, au reușit să-l tragă cu forța pe peron.

I s-a amputat o mână după ce a încercat să se sinucidă

Ultimul incident de acest gen de la metroul bucureștean s-a petrecut la începutul acestui an. Un bărbat a fost transportat în stare gravă, la Spitalul Universitar din București, după ce s-a aruncat în fața metroului, în stația Păcii. Rănile erau atât de grave încât medicii au fost nevoiți să-i amputeze o mână. Se pare că bărbatul de 40 de ani a încercat să se sinucidă în urma unei decepții amoroase.

În afară de incidentele prezentate mai sus, în istoria Metrorex rămân și alte evenimente tragice. În plus, de-a lungul anilor, nu puține au fost momentele când siguranța călătorilor a fost pusă în pericol din cauza defecținilor tehnice la garniturile de metrou.

Statia Izvor