Mașina anului 2023, anunțată oficial: ce avantaje are în fața concurenței

Gabriel Peneș 16.01.2023, 09:31
Mașina anului 2023, anunțată oficial: ce avantaje are în fața concurenței

Mașina anului 2023, anunțată oficial. Tradiționala competiție, ce datează încă din 1964, și-a desemnat câștigătoarea care, la fel ca anul trecut este un model electric. Totodată, în premieră, autovehiculul câștigător aparține mărcii americane Avenger, care s-a impus la mare distanță în fața celorlalți competitori.

Mașina anului 2023, anunțată oficial

Mașina anului 2023 din Europa vine, de fapt, din SUA. Aceasta a fost decizia celor 57 de membri ai juriului care au decis că „cununa cu lauri” revine primului model cu zero emisii al mărcii Jeep, SUV-ul Avenger. Locul 2 a fost ocupat de Volkswagen ID.4, iar Nissan Ariya a completat podiumul.

Competiția care stabilește în fiecare an automobilul desemnat drept „European Car of the Year” („Mașina Europeană a Anului”) și-a schimbat programul în acest an și și-a anunțat câștigătorii la Salonul Auto din Bruxelles, un eveniment mai puțin cunoscut, dar care a luat locul mult mai celebrului salon din Geneva, dispărut.

Ca de fiecare dată, „Mașina Anului” este aleasă pe baza unui număr fix de puncte pe care fiecare jurat este liber să le distribuie mașinilor din finală, dar după un sistem destul de rigid. Jeep Avenger este primul automobil al mărcii americane care primește trofeul european.

Mașina anului 2023, anunțată oficial: ce avantaje are în fața concurenței
Jeep Avenger cu emisii zero este primul model al mărcii americane care se impune în competiția „Mașina Europeană a Anului”

Ce avantaje are în fața concurenței

Cei 57 de membri ai juriului i-au acordat primului Jeep cu zero emisii un total de 328 de puncte. Locul secund a fost ocupat de minibuzul electric Volkswagen ID.4, cu 241 de puncte, iar Nissan Ariya a completat podiumul (211 puncte), conform profit.ro.

Kia Niro a ratat locul 3 la o diferență de 11 puncte. Renault Austral s-a clasat pe locul 5, Peugeot 408 pe locul 6, iar Toyota bZ4X/Subaru Solterra pe locul 7.

De obicei, juriul este format din 61 de jurnaliști auto, dar, anul acesta, 4 jurați din Rusia nu au fost prezenți, ca răspuns la războiul din Ucraina.

Competiția European Car of the Year a fost prima dată organizată în 1964, atunci când a câștigat modelul Rover 2000. În 2011, marele câștigător a fost desemnat o mașină cu zero emisii, adică Nissan Leaf.

Cele șapte finaliste ale competiției European Car of the Year 2023 au fost desemnate dintr-o listă mai lungă de 27 de automobile calificate la finalul anului trecut, în urma testelor efectuate de jurnaliști. Pe lista de automobile eligibile s-a aflat în această ediție și Dacia Jogger, care însă nu a fost selectată pentru fazele finale ale concursului.

Anul trecut, titlul de Mașina Anului în Europa a fost acordat modelului Kia EV6, iar cu un an înainte modelului Toyota Yaris. Opt mai târziu, Jaguar I-Pace lua acasă coroana, iar, în 2022, Kia EV6 a fost desemnată Mașina Anului în Europa.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....