Lovitură uriaşă pentru Dacia. Ce se întâmplă cu vânzările din ultima perioadă

Cristian Cojocaru 09.04.2021, 20:59
Lovitură uriaşă pentru Dacia. Ce se întâmplă cu vânzările din ultima perioadă

Producătorul român Dacia primește o lovitură uriaşă din punct de vedere al vânzărilor. Potritiv cifrelor înregistrate de către companie, acestea par a arăta un deficit destul de mare pe cea mai importantă piață automobilistică din Europa.

Dacia primește o lovitură uriaşă

Cifrele arată că marca Dacia a înregistrat o scădere destul de semnificativă. Astfel, compania a înregistrat în primul trimestru al lui 2021 o scădere de 36,6 puncte procentuale a înmatriculărilor pe piața germană. Acest lucru a dus la o traiectorie descrescătoare a cotei de piață dintre toate mărcile străine importate în Germania.

Piața germană reprezintă cea mai mare piață de automobile din Europa iar aceasta a scăzut în primul trimestru al anului curent cu 6%. După cum arată datele Autorității pentru Transport, în primele trei luni ale acestui an au fost înmatriculate 656.500 de autoturisme. Toate acestea în ciuda faptului că în luna martie a fost cunoscută o creștere de 36%, reprezentând 292.400 de unități înmatriculate.

Așadar, majoritate mărcilor de mașini au raportat vânzări mai slabe comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, însă lucrul care trebuie remarcat este reprezent de faptul că dintre toate mărcile importante de pe piața automobilistică din Germania, Dacia a înregistrat cel mai mare recul.

Cota de piata a marcii Dacia a scazut drastic in Germania
Cota de piata a marcii Dacia a scazut drastic in Germania

Marca românească ocupă o poziție foarte bună în topurile din Germania

Datele statistice ale înmatriculărilor din primul trimestru arată că nemții au înmatriculat doar 50.704 unităție ale producătorului român, Dacia în acest an față de 80.035, câte au fost înscrise în anul anterior. Cum această scădere a pieței reprezintă automat și o reducere a cotei de piață, indicatorul arată în cazul producătorului românesc 2,22% în primul trimestu al anului trecut, până la 1,74% în primele trei luni ale anului curent.

Deși cota de piață a scăzut puternic în cazul Dacia, marca românească deținută de grupul Renault în continuare se numără printre cele mai bune poziții de pe piața auto din Germania. Dacia concurează cu unele dintre cele mai cunoscute mărci precum Citroen – 1,68%, Jeep – 0,54%, Mazda – 1,52%, Nissan – 1,19%, Suzuki – 0,77% sau chiar Volvo cu 1,62%.

În acest an, Dacia a reușit să obțină o cotă de piață mai mare chiar și decât unele mărci deținute de grupuri germane precum Mini – 1,51%, Porsche – 0,90% sau Smart – 0,55%. Chiar dacă pe cea mai importantă piață auto din Europa, marca este în scădere, pe celelate două piețe importante ale Europei dintre care cea din Italia și cea din Spania, marca pare să aibă un adevărat succes. Potrivit cifrelor, Dacia a reușit să recupereze o mare parte din scăderile suferite anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus.

Urmăriți Impact.ro și pe