Lovitura dimineții pentru toți șoferii din România, după falimentul Euroins

Gabriel Peneș, Mihnea Tălău 29.03.2023, 09:31
Lovitura dimineții pentru toți șoferii din România, după falimentul Euroins

Lovitura dimineții pentru toți șoferii din România, după falimentul Euroins. Piața RCA a fost dată peste cap după prăbușirea celui mai mare asigurator din domeniu. Ministerul de Finanțe pregătește o Hotărâre de Guvern pentru plafonarea prețurilor polițelor de asigurare auto, dar, până atunci, conducătorii auto trebuie să suporte scumpirile pe care ceilalți asiguratori le-au făcut deja.

Lovitura dimineții pentru toți șoferii din România, după falimentul Euroins

Falimentul Euroins a bulversat, din nou, piața polițelor RCA, compania fiind liderul domeniului în România. În acest timp, Ministerul Finanţelor a publicat, luni, un nou proiect de HG privind stabilirea tarifelor de primă maxime de către societăţile de asigurare care practică RCA pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie şi propune îngheţarea acestora la nivelul din 28 februarie 2023, pentru o perioadă de 6 luni.

Însă, până când propunerea legislativă va fi aprobată și va intra în vigoare piața asigurărilor auto s-a mișcat „în sus”, ca prețuri, spre disperarea șoferilor. Polițele asigurărilor RCA au început să se scumpească.

Doar în ultima săptămână prețul liber pentru asigurări a crescut cu aproximativ 10%. Sau poate chiar mai mult. Trei asigurători deja și-au modificat prețurile iar scumpirile încep de la 8% și ajung chiar la 19%.

De exemplu, pentru o mașină fabricată în 2007, cu capacitate cilindrică de 1390 cmc, cea mai ieftină poliță putea fi cumpărată acum două săptămâni cu 522 de lei. În acest moment, cea mai ieftină este de 562 de lei, adică o creștere de aproape 8%, potrivit Antena 3 CNN.

Lovitura dimineții pentru toți șoferii din România, după falimentul Euroins
Până la intrarea în vigoare a legii care va plafona prețul polițelor RCA, șoferii trebuie să achite sume mai mari pentru acestea

Ce se întâmplă cu prețurile RCA

Există însă chiar și scumpiri mai mari. De exemplu, pentru o mașină de oraș cu un motor de 1951 de cmc, fabricată în 1999, un asigurător propune un preț mai mare cu 19% față de acum două săptămâni. Astfel, valoarea poliței a crescut cu 210 lei și ajunge la 1310 lei, de la 1100 de lei, potrivit sursei citate.

Pentru o mașină de 1390 cmc, fabricată în 2007 un șofer trebuie acum să plătească următoarele tarife:

  • Asigurator 1: scumpire de 7,86%: de la 522 la 562 de lei;
  • Asigurator 2: scumpire de 9,81%: de la 936 la 1029 de lei;
  • Asigurator 3: scumpire de 8,33%: de la 1.104 la 1.196 de lei.

Pentru o mașină de 1951 CMC, fabricată în 1999 un șofer trebuie acum să plătească următoarele tarife:

  • Asigurator 1: scumpire de 19%: de la 1.100 la 1.310 de lei;
  • Asigurator 2: scumpire de 9,35%: de la 716 la 783 de lei.

Dacă propunerea de plafonare a prețurilor va intra în vigoare, în forma existentă acum, tarifele de primă maxime prevăzute şi procedura de acordare a despăgubirilor de către asigurătorii RCA se vor aplica în cazul contractelor RCA încheiate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Astfel, în cazul autoturismelor deţinute de persoane fizice, categorie cu ponderea cea mai mare din totalul vehiculelor, tariful de referinţă actual este mai mare decât prima medie RCA la nivelul pieţei din luna februarie 2023 pentru majoritatea categoriilor tarifare.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....