Cumpărătorii români primesc vești importante pentru 2022, aceștia urmând să se bucure de cele mai mici prețuri în magazinul ce se deschide în țara noastră în primele luni ale anului viitor. Un supermarket important din Germania va veni și în România. Acesta ar putea să facă concurență magazinelor Lidl, Kaufland sau Penny.
Unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Germania se extinde. Reprezentanții acestuia au transmis deja că magazinul cu cele mai mici prețuri, în care multe produse costă doar un euro, ar urma să se deschidă în țara noastră anul viitor. Este vorba despre TEDi, un retailer german care a promis că va deschide primele magazine în România în primul trimestru din 2022. Orașele mari sunt cele vizate.
Cu toate că este o veste bună pentru români, care vor avea la dispoziție prețuri atractive pentru produsele lor preferate, noua deschidere ar putea pune în pericol vânzările Lidl. Mai cu seamă că TEDi urmează să aibă la conducerea operațiunilor locale un fost director al retailerului german. Pe de altă parte, și restul companiilor germane, Kaufland, Selgros și Rewe, care deja ocupă locuri fruntașe în segmentul de piață din România, ar putea fi afectate de concurența TEDi.
Planificăm să lansăm afacerea noastră operațională în primul trimestru al anului 2022. Primele magazine vor fi deschise în orașe mai mari din întreaga țară. (…) Câte magazine vom deschide în final în România depinde de dezvoltarea economică a țării și, bineînțeles, de afacerea noastră în sine, căci urmărim mereu o strategie de expansiune adaptată pieței, a transmis compania pentru profit.ro.
TEDi este un lanț de magazine lansat în anul 2004 în grupul Tengelmann, unul din cele mai mari lanțuri din comerțul global. Vestea extinderii sale în România a fost anunțată din luna februarie și ulterior reluată în toamna acestui an. Compania va așeza pe rafturi articole de uz casnic, de petrecere, bricolaj, papetărie, electrice, jucării, produse farmaceutice și cosmetice, la prețuri atractive.
La conducerea magazinelor TEDi din România se va afla Doina Ispas, un nume cunoscut deja în urma posturilor din cadrul lanțurilor germane Lidl și Penny/Rewe. Magazinele TEDi sunt deja într-un număr de 2.400 de sedii și are aproximativ 20.000 de angajați în Germani, Austria, Marea Britanie, Slovenia, Slovacia, Spania, Croația, Italia, Polonia și Cehia.
În decembrie 2017, TEDi a preluat 63 de magazine din Germania ale lanțului olandez de retail Xenos. În decembrie 2020, Tengelmann și-a vândut acțiunile la TEDi într-o operațiune complexă cu grupul H.H, cele două afaceri germane de familie hotărând astfel să se despartă și să acționeze individual după 25 de ani de colaborare.
În cadrul acestei tranzacții, Tengelmann a achiziționat acțiunile deținute în prezent de grupul HH la discounterul KiK, iar grupul HH va achiziționa cota de 30% a grupului Tengelmann la TEDi. Tranzacția a fost avizată de Comisia Europeană în primăvară, arată sursa citată.