Încep lucrările la autostrada Pitești- Curtea de Argeș. 13 poduri vor fi pe traseu

Badea Violeta, Camelia Moldoveanu 25.08.2021, 21:07
Încep lucrările la autostrada Pitești- Curtea de Argeș. 13 poduri vor fi pe traseu

Veste bună pentru șoferii din România! Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat miercuri, 25 august, că lucrările la autostrada Pitești- Curtea de Argeș vor începe pe data de 1 septembrie. Potrivit acestuia, traseul va cuprinde nu mai puțin de 13 poduri.

Pregătiri pentru demararea lucrărilor la autostrada Pitești- Curtea de Argeș

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, le dă o veste bună românilor. Acesta a anunțat pe pagina sa oficială de Facebook că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Piteşti-Curtea de Argeş al autostrăzii A1.

Demararea lucrărilor va avea loc pe data de 1 septembrie, dar constructorul se ocupă deja de ultimele pregătiri pentru a porni șantierul.

„Tocmai a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Pitești-Curtea de Arges al autostrăzii A1. Proiectarea a fost încheiată, intrăm în faza de execuție.

Constructorul este deja mobilizat în teren pentru a porni munca pe cei 30 de km ai șantierului”, a precizat ministrul Transporturilor, într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook.

Cătălin Drulă mai precizează că investiția este una complexă, iar valoarea se ridică undeva la suma de 1,7 miliarde de lei. Noua porțiune de drum va cuprinde nu mai puțin de 13 poduri, trei pasaje, un viaduct, trei noduri rutiere, două spaţii de servicii, două parcări de scurtă durată, precum și două centre de coordonare şi întreţinere.

Incep lucrarile pentru lotul Pitesti-Curtea de Arges
Incep lucrarile pentru lotul Pitesti-Curtea de Arges

Autostrada Piteşti – Sibiu se va întinde pe 123 de km

Toată autostrada Piteşti-Sibiu va avea aproximativ 123 de kilometri şi va costa în jur de 1,6 miliarde de euro. A fost nevoie de un scandal pentru a se construi o astfel de autostradă.

În trecut, mii de angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, dar și fostul şef al Ford România, au fost nemulțumiți de lipsa unei şosele de mare viteză pe aceast traseu. Iată traseul complet aprobat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR):

– Secţiunea 1 – Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;

– Secţiunea 2 – Boiţa-Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;

– Secţiunea 3 – Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;

– Secţiunea 4 – Văleni-Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;

– Secţiunea 5 – Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;

– Secţiunea 6 – aceasta secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.

Urmăriți Impact.ro și pe
Badea Violeta
  Este redactor Impact.ro, acest site reușind să îi redea satisfacția reală a unei pasiuni și a unui loc de muncă în acealași timp. Violeta a terminat Facultatea de Jurnalism și...