În ce stadiu se află lucrările pentru calea ferată Gara Nord-Aeroportul Otopeni. Președintele Iohannis testează trenul. Imagini de la fața locului

21 09. 2020, 17:06

Președintele Klaus Iohannis verifică luni în ce stadiu se află lucrările pentru calea ferată Gara Nord-Aeroportul Otopeni! Șeful statului s-a îmbarcat în trenul care testează noua cale ferată, anunță Administrația Prezidențială, și va face și declarații după experiența feroviară.

Klaus Iohannis a testat calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă – Otopeni

Update: Președintele Klaus Iohannis a făcut declarații, după ce a testat noua linie de cale ferată gara de Nord-Aeroportul Otopeni!

”Iată că planul de relansare economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să își arate și partea practică și pentru a sublinia importanța dezvoltării feroviare am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită din anul 1984 încoace.

Dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să îi dăm amploare dar pentru asta e nevoie să poți să ajungi în aeroport în condiții foarte bune, predictibile. Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat la metrou, la autostradă. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește planul de relansare. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă și pentru asta e nevoie de infrastructură de transport”, a declarat Klaus Iohannis.

Așadar, președintele Klaus Iohannis participă luni, de la ora 12, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, după cum anunță Administrația Prezidențială.

Testele pe calea ferată Gara de Nord – Otopeni au început de vineri, ministrul Transporturilor afirmând zilele trecute că noua investiție ar putea fi dată în folosinţă pe data de 12 decembrie. Această linie decale ferată trebuia să fie gata pentru Campionatul European de fotbal din 2020, dar lucrările au fost amânate din cauza pandemiei de coronavirus.

Klaus Iohannis a testat calea ferata Gara de Nord – Aeroportul Henri Coanda – Otopeni. Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Proiectul CFR trebuia finalizat pentru Camionatul European de fotbal din 2020

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).

”Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă”

Președintele Klaus Iohannis a mers în ultima perioadă și la alte proiecte de infrastructură, cum ar fi punerea în funcțiune a magistralei 5 de metrou și la tăierea panglicii pe tronsonul de autostradă Iernut-Chețani.

„Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă. Nu vreau să detaliez de ce a rămas în urmă. Sunt oameni care ştiu că nu prea s-a vrut să se dezvolte infrastructura. Paradigma s-a schimbat, acum se vrea. Nu am venit aici pentru festivisme şi nu am venit pentru a încheia ceva. Am venit pentru a da un semnal că trebuie să lucrăm mai repede, trebuie să ne ţinem de termene şi să avansăm mult mai repede cu lucrările de infrastructură. Acest eveniment este un punct intermediar, fiindcă mai avem foarte, foarte mult de lucru în România”, a declarat Klaus iohannis la inaugurarea tronsonului de autostradă.