Imagini de senzație cu un Aro 10 din 1987, readus la viață de un sucevean FOTO

Elena Avramescu, Alexandrina Toader 22.06.2021, 11:20
Imagini de senzație cu un Aro 10 din 1987, readus la viață de un sucevean FOTO

Imagini de senzație cu un Aro 10 din 1987. Este vorba despre un autoturism Aro 4×4, care are nu mai puțin de 34 de ani vechime, ce a fost demontat, sablat și revopsit, iar în prezent este pregătit pentru a fi atestat ca primul vehicul istoric Aro din județul Suceava.

Imagini de senzație cu un Aro 10 din 1987

Vorbim despre un pasionat de mașini retro din Ipotești, care a hotărât să se implice activ în campania de salvare a mărcilor românești, astfel că a achiziționat și restaurat un Aro 10, pe care intenționează să-l ateste ca vehicul istoric, prin Retromobil Club România. Însă atestarea va fi doar o formalitate, ținând cont că mașina a fost lucrată serios, cu o investiție mare și are peste 30 de ani vechime, condiție obligatorie pentru a ajunge la un astfel de statut.

Astfel, Nelu Bîrîiac are în colecția sa mașini de valoare, precum un Volvo544 P negru de la începutul anilor 1960, dar și un Wartburg vopsit alb-albastru din 1961. Cu toate acestea, și-a dorit de mult să salveze și o mașină românească, astfel că s-a gândit la Aro, o mașină care a rămas foarte puțin prezentă pe străzi și destul rară în colecțiile pasionaților. După multe căutări, bărbatul s-a oprit la un Aro 10, cu tracțiune 4×4, din 1987.

Am cumpărat mașina de la Arad, prin februarie, cu suma de 1.000 de euro. Am adus-o acasă pe platformă, am dat jos tot de pe ea. L-am sablat, revopsit și adus într-o stare tehnică optimă pentru a circula pe străzi. Estetic este, zic eu, la nota 9 din 10, a spus Nelu Bîrîiac.

Imagini de senzatie cu un Aro 10 din 1987
Aro 10 din 1987

De la banii dați pe Aro, bărbatul a ajuns la o investiție totală de aproximativ 4.500 de euro. Autoturismul marca Aro 10 sau Dacia 10 cum apare în acte, are motor de Dacia 1400 și tracțiune 4×4.

Suceveanul a spus pentru Monitorul de Suceava că și-a dorit modelul Aro 10 de până în 1990, care este puțin mai rudimentar, însă fix acest lucru îl caută colecționarii, mașini cât mai vechi și mai altfel decât cele de azi.

Eu unul în Suceava mai știu doar un Aro 10 albastru care circulă, însă este folosit ca mașină de zi cu zi, nu este atestat ca vehicul istoric. Sper ca în august, cel târziu în septembrie, al meu să fie primul Aro din județ atestat ca vehicul istoric.

Nelu Bîrîiac mai afirmă faptul că mașina are un sistem de cuplare 4×4, astfel că mașina este ușoară, consumă puțin, și, în plus, se comportă extrem de bine la teren accidentat, raportându-se la care erau performanțele la nivelul anilor 1980.

Zilele trecute am fost cu el la mall și, fără să exagerez, când m-am întors din magazin erau trei-patru rânduri de curioși pe lângă mașină. Am primit foarte multe întrebări, de unde o am, cum am întreținut-o, cât m-a costat să o aduc la starea în care este acum etc. Oamenii sunt curioși și le plac astfel de mașini.

Urmăriți Impact.ro și pe