Ikea, Jumbo, Christian Tour și Fan Courier, sancționate de Protecția Consumatorului: ce abateri s-au constatat

Mai multe companii din diverse domenii, printre care Jumbo, Ikea, Christian Tour și Fan Courier, au fost sancționate de Protecția Consumatorilor. ANPC a primit mai multe reclamații din partea clienților, iar în urma controalelor s-au descoperit nereguli.

Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au primit mai multe reclamații legate practicile unor companii precum Jumbo, Ikea, Christian Tour și Fan Courier.

Clienții au atras atenția, între altele, că reprezentanții acestor firme nu și-au respectat obligațiile asumate atunci când au vândut un produs sau un serviciu. Lista companiilor sancționate a fost publicată pe site-ul ANPC, iar printre ele se numără Evolution Prest Systems SRL (Evomag), Studio Moderna SA, Jumbo E.C.R. SRL, Ikea Romania SA, Cristian 76 Tour SRL şi Fan Curier Express SRL.

Ce abateri s-au constatat la Ikea, Jumbo, Christian Tour și Fan Courier

Protecția Consumatorilor susține că a primit mai multe reclamații și a decis să-și trimită inspectorii în control. Astfel, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat contravenţional cu avertisment operatorii economici Evolution Prest Systems SRL (Evomag), Studio Moderna SA, Jumbo E.C.R. SRL, Ikea Romania SA, Cristian 76 Tour SRL şi Fan Curier Express SRL.

Printre abaterile constatate s-au numărat: nerespectarea termenelor privind livrare produselor, a montării aparatelor de aer condiţionat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioadă de garanţie, întarzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunţare a contractului în 14 zile (conform OUG34/2014), precum şi nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.

Cu alte cuvinte, clienții care au cumpărat diverse bunuri și servicii au reclamat faptul că firmele nu și-au respectat obligațiile și au încălcat și legea atunci când clienții au vrut să returneze sau să schimbe produsele.

În acest context, ANPC a amintit regulile care trebuie respectate în cazurile concrete prezentate mai sus:

  •  termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
  • termenul de livrare al produselor va fi de maxim 15 zile de la data achiziţionării iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiţionat este de maxim 7 zile de la datata achitării serviciului;
  • toate termenele angajate de operatorul economic anunţate pe site cât şi spaţiul de vânzare al punctelor de lucru vor fi respectate şi operatorul economic va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menţionate anterior.
  • termenele de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract cât şi condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poştale interne şi internaţionale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poştale catre expeditor (sumele colectate de la destinatar).

Citește și Reguli noi la Protecția Consumatorului: cum trebuie să fie îmbrăcați inspectorii