Grupul Renault raportează o scădere a venitului net cu aproximativ 1,3 miliarde euro în primele șase luni. Retragerea de pe piața din Rusia afectează puternic vânzările

Bogdan Bârliga 29.07.2022, 12:19
Grupul Renault raportează o scădere a venitului net cu aproximativ 1,3 miliarde euro în primele șase luni. Retragerea de pe piața din Rusia afectează puternic vânzările

Renault a raportat pierderi nete de 1,357 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, dar grupul francez recuperează la marja operațională.

Proprietarul Dacia este puternic afectat de ieșirea de pe piața din Federația Rusă și se pregătește de separarea diviziilor pentru a accelera electrificarea.

Scădere importantă a veniturilor

Renault a fost cel mai expus constructor auto occidental pe piaţa din Rusia și a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz.

Din acest motiv vânzările au fost puternic afectate și bilanțul la după primele șase luni indică pierderi pierderi nete de 1,357 miliarde de euro.

Pe lângă plecarea din Rusia grupul francez a resimțit din plin și efectele crizei generate de lipsa semiconductorilor.

În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut puţin peste un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu aproximativ 30% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Marjă operațională în creștere

Pe de altă parte Renault susține că marja sa operaţională a fost de 4,7% în primele şase luni, faţă de 2,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Grupul francez a mai anunţat că a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru ansamblul acestui an până la o marjă operaţională de peste 5%, în creştere faţă de obiectivul anterior de 3%.

Grupul francez pregătește listarea pe bursă a viitoarei divizii electrice

Renault pregătește o separare a diviziilor pentru a face față situației complicate generată de războiul din Ucraina.

Grupul francez ar dori să aibă o companie pentru producerea de autoturisme electrice şi una pentru fabricarea mașinilor cu motoare convenționale.

Planul de electrificare elaborat de Renault nu mai poate fi pus în practică după ce grupul francez a decis să părăsească piața din Rusia.

Din acest motiv francezii  încearcă să realizeze două divizii separate pentru producția de vehicule și vor încerca să le listeze separat la bursă.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, declara în luna aprilie că planul de separare a producţiei de automobile cu motoare cu ardere internă ar putea interesa Nissan sau investitorii pe termen lung, a afirmat de Meo citat de reuters.com.

“Acest lucru ar putea însemna o listă separată. Aceasta este o decizie condiţionată, asta este exact ceea ce analizăm”, a declarat De Meo într-o conferinţă de presă.

Pe de altă parte Renault a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie, susțin surse citate de europe.autonews.com.

Prin aducerea unor parteneri pentru operaţiunile sale din domeniul motoarelor pe combustie, Renault încearcă să obțină fonduri pentru a susține investițiile programate pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Grupul francez ar urma să rămână doar un acţionar minoritar cu o participație de 40% la noua divizie sa de motoare pe combustie, care ar urma să regrupeze tot aproximativ 10.000 de angajaţi.

Pe de altă parte Renault dorește să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la viitoarea divizie de vehicule electrice pentru care ar putea fi derulată o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului 2023.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...