Fostul ministru al Educației a dat cărțile pe față! Ce efecte ar putea avea școala online. Ecaterina Andronescu a lansat un semnal de alarmă

Mirabela Vasile 08.09.2020, 19:34
Fostul ministru al Educației a dat cărțile pe față! Ce efecte ar putea avea școala online. Ecaterina Andronescu a lansat un semnal de alarmă

Ecaterina Andronescu e de părere că în momentul de față se impune revenirea la cursurile școlare, iar totodată fostul ministru al educației crede că școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică și că nu poate să fie o alternativă ci o soluție complementară. Anunțul l-a făcut chiar pe contul personal de Facebook.

Fost ministru al Educației cere revenire la normal la școală

Ecaterinei Andronescu susține că se impune adoptarea unor măsuri specifice pentru protejarea sănătății elevilor și profesorilor și de asemenea, trebuie încurajate și susținute parteneriatele unităților de învățământ cu autoritățile locale, cu firmele și companiile în vederea sprijinirii procesului de învățare.

Andronescu a venit chiar și cu o serie de soluții. Printre ele, triere epidemiologică zilnică, regândirea curriculum-ului cu adaptare la situația de pandemie, dotarea, în regim de urgență, a școlilor cu mijloace informatice, dar și regândirea conținuturilor orelor de dirigenție.

Școala pe timp de pandemie. Consecințe imediate

  • Proces educațional ineficient și inechitabil;
  • Rezultate slabe la examenele naționale;
  • Pierderea deprinderii de a învăța ritmic;
  • Diferențieri mai mari între medii (rural, urban mic, urban mare) ;
  • Diminuarea drastică a rolului școlii în viața elevilor;
  • Responsabilități mari pentru familii, greu de asumat.
Ce efecte are școala online. Anunțul făcut de Ecaterina Andronescu
Ce efecte are școala online. Anunțul făcut de Ecaterina Andronescu

 

Soluțiile posibile prezentate de Ecaterina Andronescu

Măsuri individualizate pe fiecare unitate școlară, în funcție de condițiile în care funcționează

– Școlile din mediul rural, în marea lor majoritate, sunt depopulate ca urmare a numărului redus de elevi nu necesită spații suplimentare sau modificări în structura claselor, dar sunt necesare măști, biocide, apă și săpun;

– Școlile din mediul urban pot să fie aglomerate (clase cu 30-35 elevi) sau mai puțin aglomerate (clase sub efectivul legal). Cele din prima categorie necesită spații suplimentare și un număr mai mare de norme/posturi pentru reducerea numărului de elevi în clasă la sub 25, în vederea asigurării distanțării. Spațiile necesare pot să fie identificate cu sprijinul autorităților locale (au obligația prevăzută de lege) ;

– Triere epidemiologică zilnică (cel puțin 30 de zile) efectuată de un cadru medical, termometrizare, dezinfectarea mâinilor etc. ;

– Decalarea programului orar de începere a cursurilor pentru a se evita aglomerările la intrarea în unitatea de învățământ și în pauzele dintre ore;

– Organizarea orelor astfel încât să fie eliminată mobilitatea elevilor între sălile de clasă;

– Regândirea curriculum-ului cu adaptare la situația de pandemie, reconsiderarea conținuturilor și formarea remedială pentru cele mai importante lecții din perioada în care cursurile au fost suspendate;

– Dotarea, în regim de urgență, a școlilor cu mijloace informatice care să poată să fie împrumutate elevilor și profesorilor pentru eventuala trecere în online (prevedere legală) ;

– Regândirea conținuturilor orelor de dirigenție cu orientarea spre motivarea și instruirea elevilor pentru învățare/monitorizare/evaluare în online;

– Formarea profesorilor pentru predarea în online, cu precădere în universitățile care au resurse;

– Asigurarea comunicării și a unui sprijin adecvat familiilor din care provin cei școliți;

– Urgentarea derulării celor două proiecte de digitalizare a școlilor, proiecte din fonduri europene, semnate în septembrie 2019, cu valoare de circa 100 milioane de euro (care nu au fost demarate și care prevăd resurse financiare pentru tehnologie și realizarea unei platforme naționale cu resurse educaționale deschise – manuale în format electronic, lecții online, soluții de eLearning etc) ;

– Formarea profesorilor cu metode pedagogice adecvate predării/monitorizării/evaluării online;

– Asigurarea cadrului metodologic de către Ministerul Educației și Cercetării și inspectoratele școlare;

– Adecvarea cadrului normativ cu privire la descentralizarea deciziilor către autoritățile școlare și pentru autonomia școlilor;

Sprijinirea autorităților locale și a unităților școlare cu resursele financiare necesare;

– Testarea personalului didactic și a elevilor cu vulnerabilități;

– Asigurarea igienizării zilnice a școlilor și după alegerile locale, cel puțin două zile.

 

Urmăriți Impact.ro și pe