Eșec tipic românesc: de ce nu se va mai construi „ciotul” din autostrada A3, care leagă Ungheni de Târgu-Mureș

Alexandru Ioanid 20.08.2019, 17:30
Eșec tipic românesc: de ce nu se va mai construi „ciotul” din autostrada A3, care leagă Ungheni de Târgu-Mureș

Autoritățile se chinuie să construiască un „ciot” de autostradă de doar patru kilometri și jumătate din A3, care leagă Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș. Dezinteresul a fost uriaș pentru acest tronson din Autostrada Transilvania, iar telenovela s-a terminat înainte de a începe.

Autoritățile marchează un nou eșec uriaș atunci când vine vorba de construcția de autostrăzi în România. Inaugurările se fac extrem de greu, iar autoritățile dovedesc că nu vor sau nu pot să ducă la capăt un proiect.

Cel mai recent episod din acest serial al neputinței îl reprezintă „ciotul” din autostrada A3, care ar fi trebuit să lege Aeroportul Transilvania (Ungheni) de sud-vestul orașului Târgu Mureș.

E vorba de un tronson de doar 4,5 kilometri, care nu va fi finalizat prea curând. De vină sunt cei care s-au ocupat de proiect.

De ce nu se va mai construi tronsonul din A3, dintre Ungheni și Târgu-Mureș

Citește și Cum vrea statul să construiască autostrăzi după ureche

Licitația pentru cei patru kilometri și jumătate din A3 a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017.  Părea, la acea vreme, că totul merge conform planului, dar nu a fost deloc așa, după cum remarcă Asociația Pro Infrastructura.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera).

Acum, s-a ajuns în situația în care autorizația de construcție a expirat în aprilie 2019. Pentru că lucrările ar fi trebuit începute, conform planului, în cel mult doi ani de la emitere.

Ceea ce nu s-a întâmplat. Așa că, cel mai probabil, statul va fi nevoit să obțină, din nou, toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.

Autostrada A3, denumită generic Autostrada Transilvanie, are pe hârtie o lungime de aproape 440 km și face legatura între Bucuresti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş. Șoseaua de mare viteză se construiește pe bucăți, dar, în ritmul actual, va mai dura mult și bine până când vom putea circula pe autostradă din București până în Ungaria.

Urmăriți Impact.ro și pe