După o absență de 10 ani un MINI va concura din nou în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Modelul John Cooper Works a fost îmbunătățit cu piese BMW M Performance

20 04. 2022, 10:03

După o pauză de 10 ani un MINI John Cooper Works va concura din nou în legendara cursă de 24 de ore de la Nürburgring la clasa SP3T.

Maşina de curse folosită pentru acest an a fost înscrisă de echipa privată Bulldog Racing şi a fost construită la Nürburg.

Revenire în „Iadul Verde”

Cursa de 24 de ore de la Nürburgring este considerată a fi testul de anduranţă suprem pentru pilot şi maşină. Cea de-a 50-a ediţie a competiţiei va avea loc anul acesta în perioada 26-29 mai pe circuitul de 25,378 de kilometri, format din circuitul de Grand Prix şi legendara Nordschleife de pe Nürburgring.

După o absență de 10 ani un MINI John Cooper Works va concura pe acest celebru circuit și va încerca să se impună în cea mai dură cursă.

Motor de 306 CP

Pregătirile au început din septembrie anul trecut când acest proiect a fost lansat la Bulldog Racing din regiunea Eifel. Mașina folosită este un MINI John Cooper Works, cu motor turbo cu patru cilindri cunoscut de la MINI John Cooper Works Clubman şi MINI John Cooper Works Countryman, care oferă 306 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm.

Cutia de viteze Steptronic cu opt trepte a fost preluată din producţia de serie și autoturismul dispune de un diferenţial autoblocant mecanic integrat, cu un efect de blocare de până la 70%, asigură transformarea cuplului în performanţe deosebite fără pierderi.

Modificări pentru curse

Pentru de 24 de ore de la Nürburgring au fost aduse mai multe modificări asupra versiunii standard MINI John Cooper Works, care merg dincolo de reglementările clasei SP3T.

În primul rând a fost instalata un roll bar special dezvoltat pentru acest model și volumul rezervorului de combustibil a fost crescut la 100 de litri.

Au fost efectuate intervenţii vaste asupra aerodinamicii, inclusiv o aripă spate reglabilă, o parte inferioară a caroseriei acoperită complet, un difuzor spate şi un spliter faţă, iar masa a fost redusă și prin folosirea geamurilor Makrolon.

Modelul a primit o suspensie de curse specifică modelului, cu amortizare reglabilă la detentă şi compresie, iar toate piesele mobile ale şasiului şi suspensiei au fost înlocuite cu rulmenţi Uniball ranforsaţi.

A fost instalată o unitate pneumatică de ridicare și sistemu de evacuare sport a fost adaptat cu un catalizator de curse.

Nu în ultimul rând acest MINI John Cooper Works pregătit pentru competiție a fost echipat cu componente de frână BMW M Performance originale.

MINI în motorsport

Maşina de curse MINI John Cooper Works „Made in Nürburg” aduce un omagiu tradiţiei în curse a mărcii MINI prin schema clasică de culori roşu/alb a maşinilor de curse din anii ’60.

Pat Moss a făcut istorie în motorsport în 1962, obţinând prima victorie internaţională în raliuri pentru MINI la Tulip Rally. Au urmat trei victorii în clasamentul general la Raliul Monte Carlo – în 1964 (Paddy Hopkirk), 1965 (Timo Mäkinen) şi 1967 (Rauno Aaltonen).

Raliul Monte Carlo 1964 (Paddy Hopkirk)

Acest şir de succese a inclus şase victorii la general în Raliul Dakar în 2012 (Stéphane Peterhansel), 2013 (Stéphane Peterhansel), 2014 (Nani Roma), 2015 (Nasser Al-Attiyah), 2020 (Carlos Sainz Sr.) şi 2021 (Stéphane Peterhansel).

MINI Electric Racing

MINI Electric Racing Project

În România echipa MIMI EVO concurează cu primul MINI electric de curse din lume şi acest model este unul dintre puţinele maşini electrice de competiţie de acest fel consturite pe baza unui automobil de stradă cu modificări minime.