Descoperire uluitoare despre planeta Marte. Ce s-a aflat acolo, în urmă cu foarte mulți ani

Andrei Cezar / 12.05.2020, 10:22

Descoperire uluitoare pe Marte. Oamenii de știință au remarcat, în urma unui studiu efectuat aupra Plantei Roșii, prezența unor râuri. Apele curgătoare au fost active în urmă cu miliarde de ani.

Planeta Marte, descoperire uimitoare pe suprafața ei

O echipă internațională formată din oameni de știință au făcut o descoperire care să întărească ideea potrivit căreia Marte ar fi fost capabilă să susțină viața în urmă cu foarte mulți ani. Astfel, pe suprafața Planetei Roșii au fost descoperite formațiuni care indică faptul că, în urmă cu miliarde de ani, au existat râuri cu apă lichidă.

Descoperirea a fost făcută după ce cercetătorii au analizat imaginile captate de  camerele de înaltă rezoluţie de la bordul Mars Reconnaissance Orbiter, operat de către NASA, scrie site-ul Descopera.ro.

„Din păcate, nu avem capacitatea de a urca, de a privi detaliile la scară mai fină, dar asemănările izbitoare cu rocile sedimentare de pe Pământ lasă foarte puţin imaginaţiei”, a declarat Francesco Salese, unul dintre autorii studiului şi profesor al Universităţii Utrecht, Olanda.

În urma acestei dezvăluiri, unii oameni de știință sunt optimiști și consideră că astfel pot obţine mai multe detalii legate de modul în care ar trebui să aibă loc căutarea vieţii pe suprafaţa acestei planetei.

Cum au fost obținute datele

Imaginile de la bordul Mars Reconnaissance Orbiter au fost folosite de cercetătorii NASA pentru a realiza o construcţie tridimensională a Bazinului Hellas de pe Marte, unul dintre cele mai mari cratere din Sistemul Solar. Ei au descoperit grămezi de sedimente care ating înălțimi de 200 de metri și care se întind pe distanță de aproximativ 1,5 kilometri.

„Pentru a forma aceste depozite de 200 de metri grosime, ar fi avut nevoie de un mediu capabil să menţină volume semnificative de apă lichidă”, spune dr. Francesco Salese.

„Râurile care au format aceste roci nu au fost doar un eveniment unic, au fost probabil active timp de zeci până la sute de mii de ani”, concluzionează cercetătorii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI