De ce nu trebuie să laşi maşina pe liber. Obiceiul şoferilor, unul greşit

Stan Filon 17.02.2022, 11:33
De ce nu trebuie să laşi maşina pe liber. Obiceiul şoferilor, unul greşit

Iată de ce nu trebuie să laşi maşina pe liber, în timpul deplasării. Mulți șoferi se pare că fac asta, fără să știe cât de mult rău pot face mașinii, dar și propriului lor buzunar. Experții spun că apar multe probleme atunci când mașina se deplasează pe roți, însă este lăsată pe liber, fără a fi într-una dintre viteze. Acest obicei păgubos este chiar și unul foarte periculos! Vedeți toate detaliile, în rândurile de mai jos.

Iată de ce nu trebuie să laşi maşina pe liber

Se pare că mulți șoferi sunt obișnuiți să lase mașina „pe liber”, în timpul deplasării, mai ales când se apropie de intersecții. Experții spun că acesta este un obicei periculos. În primul rând, dacă apare un pericol, șoferii nu pot accelera și le ia ceva timp să apese ambreiajul, să schimbe într-o viteză, să debraieze și să accelereze. De multe ori poate fi prea târziu, iar accidentul rutier se poate produce cu urmări foarte grave.

Pe lângă  acest detaliu, mai există și problema economică pe care o ridică mersul pe liber, chiar dacă se face pe o distanță destul de mică. Poate știați sau nu, dar mașina lăsată pe liber consumă mai mult. Motorul consumă circa 0,6 litri/oră dacă e lăsat “pe liber”, în timp ce în celălalt caz, dacă se frânează cu mașina în viteză, consumul este zero, scrie motorstory.ro.

Iata de ce nu trebuie sa lasi masina pe liber
Iata de ce nu trebuie sa lasi masina pe liber

Ce pățește motorul în cazul mersului pe liber

Deplasarea chiar și pe distanțe scurte cu mașina lăsată pe liber poate aduce probleme serioase și foarte costisitoare. Mecanicii auto spun că nu este indicat să mergi cu mașina pe liber, deoarece pinioanele arborelui secundar si primar ar avea viteze periferice foarte mari și cu timpul se vor deteriora rulmentii, iar asta se traduce printr-o investiție serioasă la motor.

Alți șoferi au obiceiul să lase mașina pe liber atunci când coboară o pantă. Se pare că și în acest caz obiceiul este unul păgubos, deoarece cea mai indicată ar fi frâna de motor. Dar ce este frâna de motor? Aceasta este foarte indicată să fie folosită mai ales iarna, când se circulă pe zăpadă sau gheață.

Frâna de motor nu folosește sistemul mecanic al mașinii, ci motorul acesteia pentru a micșora viteza de deplasare. Astfel, frâna de motor este acționată prin trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, cu ajutorul motorului, fără a face apel la sistemul de frânare mecanic.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...