Dacia Spring, de referință în industrie: mașina electrică românească, mai bună decât Tesla

Gabriel Peneș 30.11.2022, 17:00
Dacia Spring, de referință în industrie: mașina electrică românească, mai bună decât Tesla

Dacia Spring, mașina electrică românească, s-a dovedit a fi cel mai economic și nepoluant autovehicul dintre cele comercializate în Europa. Conform unor teste recente, mașina ce poartă un nume atât de drag românilor, a depășit la aceste capitole inclusiv modelul Tesla 3 construit de faimoasa companie deținută de Elon Musk.

Dacia Spring, de referință în industrie

Dacia Spring este cel mai ieftin automobil electric din Europa, dar reușește să fie în același timp și cel mai economic din punct de vedere al consumului, potrivit datelor rezultate din testele oficiale realizate de GreenNCAP în acest an.

Green NCAP a schimbat în 2022 procedura de testare, după ce în 2020 și 2021 au fost mai multe autoturisme cu punctaj maxim la toate categoriile. De exemplu, Hyunday Kona Electric și Renault Zoe au fost ”perfecte” în anii trecuți, detaliu care ulterior a fost clasificat ca o greșeală, din cauză că nivelele de eficiență și  de fiabilitate trebuiau măsurate altfel.

Dar anul acesta, criteriile testărilor au fost „bătute în cuie” și a dus la rezultate surprinzătoare, dar și onorante pentru modelul Dacia Spring. După încheierea ultimei sesiuni de teste, în care au fost publicate rezultatele pentru Hyundai Ioniq 5, Nio ET7, Renault Megane E-Tech și Tesla Model 3, Spring s-a dovedit mașina electrică cea mai economică și cea mai puțin poluantă din Europa. Ea este mai eficientă energetic și decât Tesla 3, ce costă de cinci ori mai mult, dar e dotată și cu tehnologii mult mai avansate.

Mașina electrică românească, mai bună decât Tesla

Conform măsurătorilor, recent testata Tesla Model 3 a dobândit un nivel sporit de de eficiență energetică, iar ”partea frontală mică și forma aerodinamică funcționează în avantajul vehiculului”. Ce nu a reușit Tesla să facă mai bine decât Dacia Spring este eficiența energetică pe timp de iarnă, în condiții de îngheț, la -7 grade Celsius în cadrul testului WLTC+. În acele condiții, consumul i-a sărit cu 72%, coborându-i autonomia la 241 de kilometri.

În contextul în care Tesla se laudă cu 491 de kilometri departe de priză conform WLTP, diferența de 50% sau 250 de kilometri este un minus masiv pentru una dintre cele mai populare mașini electrice la nivel global.

Revenind la Dacia Spring, aceasta are o autonomie oficială WLTP de 305 kilometri, în timp ce în cele mai dure teste NCAP a prins doar 141 de kilometri departe de priză. Cu alte cuvinte, pe frig, în temperaturile extreme de iarnă, Spring pierde, de asemenea, aproximativ jumătate din autonomie.

Ce are însă în plus față de Tesla este diferența de consum mult mai mică la frig. În timp ce consumul Tesla Model 3 sare cu 72%, la Dacia Spring vorbim de o diferență de doar 38,9% în aceleași condiții. Astfel, mașina electrică ”românească” rămâne cea mai eficientă de pe piață, conform datelor analizate de autoevolution.com.

În urma acestor rezultate, Dacia Spring a primit nota 9,8 la eficiență, cel mai mare din toate testele din 2022, ca și 10 la indexul de aer curat și la cel pentru emisii de gaze de seră. Scorul general al Dacia Spring a fost de 9,9. Pe de altă parte, scorul general obținut de Tesla Model 3 este de 9,6, din cauza consumului maxim, iar scorul pentru gaze de seră este 9,8, din cauza emisiilor din procesul de producție.

Celelalte automobile testate în acest an au obținut scoruri de eficiență mai scăzute față de Dacia Spring și Tesla Model 3. Pe locul al treilea s-a situat modelul chinezesc NIO ET7, acesta fiind urmat de Renault Megance E-Tech, Cupra Born și Hyundai Ioniq 5, acesta din urmă fiind modelul cu cel mai mare consum din acest an.

 

 

„Dacă spun asta, iar o să mă înjure”
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....