Cum se dădea examenul de la școala de șoferi înainte de 1989. Regulile pe care toți viitorii șoferi trebuiau să le aplice. „Se făcea totul ca la carte”

Mihnea Tălău 15.03.2023, 20:57
Cum se dădea examenul de la școala de șoferi înainte de 1989. Regulile pe care toți viitorii șoferi trebuiau să le aplice. „Se făcea totul ca la carte”

Fostul multiplu campion national la raliuri, Titi Aur, a explicat de ce școlarizarea pentru șofat era mult mai calitativă înainte de 1989. El spune că nivelul de calitate al școlii de șoferi înainte de 1989, era mult ridicat față de ce învață acum cursanții care vor să obțină permisul de conducere.

”Șoferul amator de azi învață foarte puțin față de cel de dinainte de 1989”

Șoferul amator din ziua de azi învață foarte puțin față de șoferul amator de dinaintea anului 1989. Când am făcut eu școala, în 1981, era obligativitatea participării la cursurile teoretice (dacă nu puteam să mă duc la un curs, eram obligat să-l repet). De asemenea, instructorul de legislație nu-mi spunea doar că indicatorul hexagonal e STOP, ci îmi vorbea despre rolul său, pentru a înțelege de ce se pune într-un anumit loc. În ziua de azi nu se mai face acest lucru. Cursantul vede chestionarele și când vede că face la mai multe peste 20 de punte înseamnă că o să treacă. Se învață superficial”, a declarat Titi Aur la DC News.ro.

„Mesajul nostru este foarte simplu plătim şcoala de şoferi” 

Lecții de conducere defensivă

El spune că e atunci se era obligatoriu traseul de zi, traseul de noapte, poligonul. Acum nu mai este așa și programa e una ”superficială”. În plus, fostul pilot de raliuri își reamintește că erau și lecții de conducere defensivă.

”La școala de șoferi, orele de condus erau ore și aveam și ore de noapte. Ca să pot să ajung să fac ore pe stradă, trebuia să fac ore de poligon, iar acolo trebuia să mă descurc bine. Trebuia să înțeleg dimensiunea mașinii, parcare, garare, lateral, etc. Se făcea totul ca la carte. În ziua de azi nu mai e așa și programa e superficială.

Mai mult decât atât, atunci făceam conducere defensivă. Am avut lecții și inclusiv când am luat permisul de conducere, căpitanul de poliție care ni l-a dat, ne-a ținut o oră de conducere defensivă. Ne-a băgat pe toți într-o sală și ne-a spus așa: Este luna iunie, încep concediile, faceți așa, aveți grijă, etc. Ne-a ținut o oră de conducere defensivă, chiar dacă nu se numea așa. În ziua de azi nici nu se pune problema să se întâmple asta“, a conchis Titi Aur.

Trebuie spus că înainte de Revoluție la școala de șoferi erau obligatorii și cursurile de mecanică și de prim ajutor. Mai mult se dădea un examen și de simulator.

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...