Atenție la e-mail-urile primite pentru că puteți să fiți păcăliți ușor! Astfel, înainte de a deschide căsuța poștală digitală, verificați înainte sursa. Cei de la Bitdefender au anunțat că o treime din totalul mesajelor ajunse în inbox, sunt frauduloase.
Datele obținute de la laboratoarele Antispam, din cadrul Bitdefender arată că șase din zece mesaje transmise în luna noiembrie, în numele băncilor prin intermediul căsuței poștale digitale, au fost mesaje de tip spam. Din aceleași date reiese faptul că din totalul mesajelor ajuse în inbox, aproximativ o treime dintre acestea urmărea să înșele utilizatorii.
„(…) dacă în luna septembrie se atingea un maxim zilnic de 38% dintre toate e-mail-urile asociate serviciilor financiar-bancare marcate drept mesaje spam, o lună mai târziu se atingea un nou vârf de şase din zece astfel de mesaje care erau frauduloase, iar în noiembrie, circa o treime din totalul mesajelor ajunse în inbox-ul oamenilor urmăreau să-i înşele, un volum uriaş care aduce riscuri pe măsură. Multe dintre mesajele trimise reproduc corespondenţa legitimă prin internet cu o bancă.” au spus specialiștii în securitate cibernetică.
Infractorii din mediul virtual au grijă să facă paginile web să fie cât mai asemănătoare cu cele ale băncilor și nu numai, astfel, prin această modalitate pot folosi credențialele de logare cu care încercați să vă autentificați.
Tot specialiștii afirmă faptul că acum infractorii au evoluat. Așadar aceștia folosesc terminologia de specialitate, totodată păstrează coerența dar scriu și corect gramatical, astfel că aceste capcane sunt tot mai greu de depistat. Anterior, specialiștii anunțau că aceste capcane pot fi depistate cu ajutorul greșelilor gramaticale, dar infractorii au remediat acest lucru care îi dădeau de gol.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]”Acestea conţin logourile autentice, un format vizual specific băncii respective, formulări fireşti şi terminologie de specialitate, de aceea depistarea capcanelor este mult mai dificilă decât se întâmpla până acum, mai ales când victima accesează în grabă mail-ul de pe telefon sau de pe tabletă şi nu alocă timp suficient mesajului citit”, mai menționează aceștia.
Aceste mesaje au devenit din ce în ce mai credibile, lucru care îi determină pe utilizatori să reacționeze și să transmită mai departe datele personale (PII) sau informații financiare. Aceste mesaje conțin cereri precum actualizarea datelor personale, descărcarea de extrasuri de cont sau accesarea de link-uri malițioase, cu atât mai mult cu cât motivul invocat este că ”există o problemă de securitate asociată cu o posibilă fraudă”.
„În situaţia în care victima dă curs solicitărilor venite în numele băncii, datele de card sau cele personale ajung pe mâna răufăcătorilor, care vor goli mai apoi conturile celor păcăliţi”, avertizează experţii, potrivit adevarul.ro.