Cum profită turcii de plecarea companiilor mari din Rusia. Negocierile sunt aproape finalizate

Ana Anitoiu 27.05.2022, 19:07
Cum profită turcii de plecarea companiilor mari din Rusia. Negocierile sunt aproape finalizate

Turcii au început să profite de plecarea companiilor mari din Rusia, în contextul războiului pe care liderul de la Kremlin, Vladimir Putin, l-a declanșat la data de 24 februarie în Ucraina. Negocierile sunt aproape finalizate.

Ce au început să facă turcii după plecarea companiilor din Rusia

După ce multe branduri internaționale de renume și-au suspendat activitățile sau s-au retras de tot din Rusia, în contextul războiului declanșat de Vladimir Putin, operatorii din această țară sunt interesați să coopereze cu noi companii.

Turcii nu ratează această oportunitate. Reprezentanții multor mărci turcești de îmbrăcăminte și bunuri de uz casnic au intenția de a intra pe piața rusă. Aceștia negociază deja cu mai multe lanțuri de centre comerciale în vederea deschiderii unor magazine.

Mai exact, companiile negociază în prezent cu centrele comerciale din Rusia pentru a deschide magazine ale brandurilor turcești adL, Mudo, LTB, Twist și Ipekyol în țara condusă de Vladimir Putin și sancționată de Occident.

Cum profita turcii de plecarea companiilor mari din Rusia
Turcii profita de plecarea companiilor mari din Rusia. Foto: pexels.com

Negocierile dintre turci și ruși, aproape încheiate

Președintele Consiliului Centrelor Comerciale din Rusia, Dmitri Moskalenko, a confirmat pentru cotidianul Izvestia că negocierile între operatorii ruși și companiile turcești sunt în curs. El a precizat că fiecare firmă are intenția de a deschide mai bine de 100 de puncte de vânzare în Moscova și în alte regiuni ale țării.

La rândul lui, proprietarul unui centru comercial important din Moscova, Omur Surenkok, a spus că primele care se vor deschide vor fi magazinele adL, un brand care a fost prezent și în trecut pe piața din Rusia.

Primul magazin ar putea fi deschis în toamnă la Moscova. Mărcile turcești vor urma să înceapă vânzările în Rusia cu articole din colecția de toamnă-iarnă. Înainte de a începe aceste planuri, numeroase companii occidentale, printre care se numără Nike, Puma și Adidas, au anunțat suspendarea activităților din Rusia din cauza războiului din Ucraina.

De altfel, la finalul lunii aprilie, a fost anunțat că Rusia încearcă să înlocuiască firmele de retail occidentale cu produse din Turcia, dar și din alte țări, precum China, India și Iran, astfel încât să acopere penuria lăsată în urma întreruperii operațiunilor companiilor occidentale.

Consiliul rus al Centrelor Comerciale, o organizație ce reprezintă dezvoltatorii, proprietarii centrelor comerciale și operatorii lanțurilor de magazine, a transmis că este în negocieri cu reprezentanții din cele patru țări menționate, pentru a găsi alternative la brandurile occidentale ce nu mai există în Rusia, în contextul războiului din Ucraina.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...