Cum poţi primi 3.000 de lei dacă nu ai reuşit să mai pleci în concediu. Directorul ANPC, anunţ pentru turişti 

Ana Anitoiu 19.06.2022, 15:03

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, a explicat cum pot primi românii despăgubiri de până la 3.000 de lei în cazul în care nu reușesc să plece în concediu.

Directorul ANPC, despre cum pot fi obținuți până la 3.000 de lei

Mai exact, conform directorului ANPC, despăgubiri de până la 600 de euro sau 3.000 de lei pot primi turiștii cărora le sunt anulate zborurile, chiar și în situația în care operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ pentru ei. Oficialul a spus că despăgubirea se acordă potrivit reglementărilor europene.

„Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la ANPC, dar şi la eccromania”, a transmis directorul ANPC pe pagina lui de Facebook.

Cum poti primi 3.000 de lei daca nu ai reusit sa mai pleci in concediu
Directorul ANPC a informat cu privire la dreptul turistilor la despagubiri in cazul in care li se anuleaza zborul catre destinatia de vacanta

Directorul ANPC, despre insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism

De asemenea, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului a atras atenția că agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului.

„În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze

faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a transmis Paul Anghel.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Totodată, directorul ANPC a avertizat că agențiile de turism au obligația de a le furniza turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la: localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul sau mijloacele de transport; caracteristicile şi categoria acestuia sau acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare.

Alte informații necesare sunt referitoare la: serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu data sosirii şi cea a plecării; informaţii generale cu privire la regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...