Cum obții cazierul fiscal în mediul online cu ajutorul Spațiului Virtual de la ANAF

Daria Petrescu 02.08.2021, 14:07
Cum obții cazierul fiscal în mediul online cu ajutorul Spațiului Virtual de la ANAF

Cazierul fiscal este unul dintre actele de care ai nevoie măcar odată în viață. Acest document se eliberează la cerere și numai în anumite situații. Din fericire, acum puteți acest document în mediul online. Iată cum obții cazierul fiscal în mediul online cu ajutorul Spațiului Virtual de la ANAF

Cum obții cazierul fiscal în mediul online cu ajutorul Spațiului Virtual de la ANAF

Astfel că, în urmă cu un an, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), a făcut anunțul despre Spațiul Privat Virtual, care ajută la eliberarea cazierului fiscal. Spațiul Privat Virtual oferă contribuabililor înrolați posibilitatea de a solicita și de a primi online cazierul fiscal. Aflați mai jos cum obții cazierul fiscal în mediul online cu ajutorul Spațiului Virtual de la ANAF

„Solicitarea se transmite prin intermediul Secțiunii „Solicitari / Eliberare documente/ Certificat de cazier fiscal”, prin selectarea CIF/CNP-ului pentru care se dorește eliberarea certificatului și menționarea motivului solicitării. Cazierul fiscal se va regăsi în Secțiunea „Mesaje”, Conform unui comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

„Acest serviciu online permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală”

„Reamintim contribuabililor că serviciul Spațiul Privat Virtual este ușor de accesat, gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică”, precizează ANAF.

„Acest serviciu online permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu”, a mai fost anunțul făcut de ANAF.

Când ai nevoie de cazier fiscal de la ANAF

Persoanele fizice au nevoie de cazier:

– când vor să vândă un autorism

– la înființarea unei societăți comerciale

– la autorizarea desfășurării unei activități independente

Certificatul de cazier fiscal este valabil timp de 30 de zile de la data eliberarii lui pentru persoanele juridice și 90 de zile, pentru persoanele fizice, și numai in scopul pentru care a fost eliberat.

„Cazierul fiscal reprezintă modalitatea prin care ANAF ține evidența și verifică respectarea normelor fiscale, contabile și financiare. Acesta vizează contribuabilii, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice ori entități care nu au respectat legile fiscale, contabile, vamale sau financiare și are rolul de a preveni și de a combate evaziunea fiscal”, prezizează ANAF.

Certificat de cazier fiscal pentru persoane fizice

Documente necesare:

-cerere tip, se distribuie gratuit – formularul 502 , (se depune personal sau prin reprezentant)

-procură autentică sau împuternicire avocaţială, în cazul în care cererea nu se depune personal, ci
prin reprezentant;

-actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, după caz (original şi copie);

Certificat de cazier fiscal, asociații fără personalitate juridică

Documente necesare:

-actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe bază de mandat, după caz, (original şi copie);

-împuternicirea data asociatului desemnat de ceilalţi asociaţi;

-cerere tip, se distribuie gratuit – formularul 502 , (cererea se depune de către unul din asociaţi, pe baza împuternicirii date de ceilalţi asociaţi sau de reprezentantul acestora)

-împuternicirea, în cazul în care cererea se depune prin reprezentant ;

 

Urmăriți Impact.ro și pe