Cum îți crește Uber tariful în funcție de ce baterie ai la telefon. Trucul a fost descoperit de americani

Badea Violeta, Anca Lupescu 26.08.2021, 17:49
Cum îți crește Uber tariful în funcție de ce baterie ai la telefon. Trucul a fost descoperit de americani

Obișnuiești să mergi cu Uber la serviciu și ai observat că tariful diferă de la zi la zi? Ei bine, prețul majorat ar putea avea legătură cu starea telefonului tău. Americanii lansează o nouă teorie legată de motivul pentru care călătoriile costă aşa mult uneori. Iată ce truc au descoperit!

Uber profită de călătorii care se grăbesc

Călătorești des cu Uber? Ei bine, atunci cu siguranță ai remarcat că această companie a majorat destul de mult preţurile, ba mai mult există foarte des un tarif dinamic. Americanii sunt de părere că prețul ar putea varia și din cauza bateriei pe care o ai la telefonul tău.

Mai exact, aplicația are capacitatea de a detecta când nivelul bateriei scade sub 20%. În acel moment, Uber consideră că utilizatorul nu se va mai uita la bani şi va plăti oricât pentru a ajunge la destinație.

Această metodă a fost descoperită întâmplător de un client fidel al companiei Uber din Statele Unite ale Americii. Mai mult decât atât, acesta a constatat că aceeași practică ar fi folosită și la platforma rivală Lyft.

Uber
Uber

Trucul a fost descoperit întâmplător

Unul dintre clienții fideli Uber a făcut totul public. Acesta bănuia deja că firma folosește anumite practici pentru a crește tariful, deoarece obișnuia să călătorească foarte des pe aceeași rută. Uneori, clientul plătea în jur de 25-30 dolari, alteori tariful ajungea la 81 dolari pentru același număr de kilometri.

Bărbatul a observat creșterea prețului exact în momentul în care bateria îi indica 18%. Ulterior, acesta a hotărât să facă un test și și-a încărcat bateria telefonului peste pragul de 25%. Culmea, prețul a scăzut imediat ce telefonul a început să se încarce.

Menționăm că această metodă folosită de Uber nu este valabilă pentru toți utilizatorii. Și alți clienți ai companiei au încercat practica de mai sus, dar tariful a rămas la fel. Conform specialiștilor, Uber s-ar baza și pe alte criterii, dar aceste secrete nu fost încă scoase la iveală.

În anul 2016, Keith Chen, la vremea aceea șeful diviziei economice a Uber, a dar explicații în mod public pe tema unor remarci făcute de compania sa privind comportamentul uman.

Mai exact, acesta spunea că oamenii au mult mai multe șanse să accepte tarife de călătorie majorate dacă bateria telefonului lor este descărcată. Se mergea pe ideea că aceștia nu vor rata ocazia de a accepta singura variantă pe care o au la dispoziție pentru a ajunge la destinație. La vremea respectivă, Keith Chen nega că Uber folosește aceste date pentru a forța creșterea selectivă a tarifului.