Desele pene de curent din Ucraina provocate de bombardamentele rusești se resimt și în Republica Moldova și indirect în România. Acestea blochează sistemele vameșilor ucraineni și moldoveni, formându-se cozi kilometrice la aproape toate punctele de trecere a frontierei din nord estul țării.
Fără curent electric, poliţiştii de frontieră nu pot scana paşapoartele, astfel că n-au avut de ales decât să închidă ghişeele.
Potrivit monitorizării în timp real a poliției de frontieră, sunt cozi imense la cele mai multe vămi cu Republica Moldova, în primul rând din cauza penelor de curent. Cum tirurile blochează benzi întregi de circulație, șoferii autoturismelor ajung să circule, riscându-și viața, pe contrasens, informează stirileprotv.ro.
În județul Galați, sute de șoferi de camioane care au tranzitat țara noastră sau au descărcat marfă în porturi și trebuie să se întoarcă în Republica Moldova sau Ucraina, trăiesc un coșmar.
Coada de camioane se întinde pe mai bine de trei kilometri. Oficial sunt 170 de TIR-uri care așteaptă să părăsească România prin vama Galați-Rutier. Cele din față, spun șoferii, așteaptă de mai bine de 3 zile.
Nu e prima dată când vămile ucrainene si moldovenești rămân fără curent. În condiţiile în care ruşii continuă să atace infrastructura energetică a Ucrainei, implicit si aprovizionarea Republicii Moldova va avea e suferit. Autorităţile se aşteaptă să mai apară blocaje cum au fost cele din ultimele zile.
Sincopele în trecerea frontierei de nord-est a făcut ca și la granița cu Bulgaria să fie cozi de camioane, întinse pe kilometri întregi. Tirurile blochează traficul spre Vama Negru Vodă, judetul Constanța. Cele mai multe au numere de Ucraina.
Comisia Europeană a recunoscut în această lună că toate canalele de transport cu Ucraina și-au atins capacitatea maximă. România, Bulgaria și Polonia au la dispoziție un miliard de euro pentru a eficientiza transportul de mărfuri.