Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, decizie drastică. Pierderi de 2 miliarde de euro. Cum sunt afectați românii

Raluca Juncu 10.06.2020, 15:39
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, decizie drastică. Pierderi de 2 miliarde de euro. Cum sunt afectați românii

Inditex, cel mai mare retailer de îmbărcăminte și accesorii, care deține brandul Zara resimte din plin criza provocată de izbucnirea pandemiei de COVID-19.

Cum a schimbat carantina fața industriei de fashion?

Grupul fondat de miliardarul spaniol, Amancio Ortega, intenționează să închidă aproximativ 1.000 de magazine din toată lumea, din cauza pierderilor generate de pandemia de COVID-19, care se ridică la peste 2 miliarde de euro, scrie BBC.

Deși magazinele fizice au fost închise ca urmare a restricțiilor impuse, vânzările generate din mediul online s-au majorat semnificativ, cu 95%. Totuși, impedimentele legate de vânzările offline rămân destul de mari, în contextul în care compania a mizat în strategia sa de business pe investiții masive de-a lungul timpului în procesul de distribuție de tip fast-fashion.

„Carantina a accelerat tendințele existente, forțând retailerii să accepte că era digitală a început (…) Zara lucra deja spre îmbunătățirea capabilităților lor online, însă carantina a grăbit acest proces”, a declarat Sophie Lund-Yates, agent de bursă, la Hargreaves Lansdown.

Gigantul spaniol operează un model de afaceri unic, pornind de la design și proces de fabricație și până la distribuție. Ținutele create în atelier ajung în magazine în aproximativ 15 zile și tot atât timp rămân și pe rafturile magazinelor, fără a aștepta debutul unui nou sezon vestimentar. Acest model de business gândit prima dată de Amancio Ortega și prima sa soție, Rosalia Mera satisface și astăzi nevoile clienților de a fi în pas cu tendințele și de a beneficia aproape săptămânal de o nouă linie de producție.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Reprezentanții Inditex au anunțat că plănuiesc investiții de 900 de milioane de dolari pe an pentru deschiderea de noi magazine, pentru următorii trei ani, concomitent cu închiderea celor 1.000 de unități. O altă investiție, de până la trei miliarde de dolari va fi alocată pentru a stimula vânzările brandurilor Zara şi Bershka în mediul online, dar și pentru extinderea spațiului din magazine, scrie Bloomberg.

Inditex în România

Cele opt branduri ale grupului Inditex în România, inclusiv Zara dețin, deocamdată, 10% din piața locală de fashion, cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de lei (370 de milioane de euro), în 2018, ultimul an pentru care există date raportate la Ministerul Finanțelor. Închiderea mai multor unități din România va genera, pe lângă disponibilizările de personal și o vizibilitate mai mică a brandurilor din portofoliul Inditex, din cauza opțiunii de a face investiții reduse la nivel de publicitate.

Inditex a pătruns pe piața din România la începutul anilor 2000 și operează prin compania Azali Trading. În 2018, țara noastră contribuia cu mai mult de 1,1% din totalul businessului la nivel mondial.

Urmăriți Impact.ro și pe