Aceasta este cea mai valoroasă marcă de mașină din lume în 2021. A surclasat mărci auto cum ar fi BMW sau Mercedes. Clasamentul celor mai puternice mărci din lume a fost calculat și publicat de Interbrand, Best Global Brands 2021.
Interbrand Best Global Brands 2021 poziționează Toyota, în acest an, ca fiind ce mai valoroasă marcă auto, având o ușoară creștere de punctaj față de anul trecut.
Toyota este și în 2021 cel mai valoros brand auto din lume, ajungând la o valoare de 54,1 miliarde dolari, în aprecierea celor de la Interbrands.
De asemenea, Mercedes-Benz este singura marcă auto din Europa în Top 10 al celor mai valoroase 100 branduri din lume, situându-se pe poziția a 8-a în clasamentul general și pe locul al doilea în clasamentul industriei auto.
Cu o valoare estimată de 50,8 miliarde dolari, Mercedes-Benz a primit o mare gură de aer, într-un moment delicat în care a înregistrat scăderi importante de vânzări și a fost depășită de rivalii de la BMW.
BMW a pierdut în schimb un loc în clasament, chiar dacă valoarea mărcii a crescut cu 5%, până la 41,6 miliarde de dolari. De asemenea, bavarezii au fost astfel depășiți de Nike și reușesc să stea imediat desupra companiei Louis Vuiton, care este urmată, la foarte mică distanță, de compania lui Elon Musk, Tesla.
Brandul companiei americane de automobile electrice Tesla este apreciat la 36,2 miliarde dolari, fiind mai valoros cu 184% față de 2020, ca urmare a vânzărilor în creștere, urcând astfel 26 de poziții față de anul trecut.
Celelalte mărci auto din top100 Best Global Brands sunt Honda, în scădere cu 2 procente, până la 21,3 miliarde dolari, Hyundai, 15,1 miliarde dolari, Audi, 13,4 miliarde dolari, VW, cu 13,4 miliarde dolari, Ford, cu 12,8 miliarde dolari, Porsche cu 11,7 miliarde dolari, Nissan, 11,13 miliarde dolari, Ferrari cu 7,1 miliarde dolari, Kia, 6 miliarde dolari, MINI, 5,2 miliarde dolari, precum și Land Rover, cu o valoare estimată de 5 miliarde dolari.
Clasamentul bazat pe valorile mărcilor comerciale cele mai cunoscute din lume a fost realizat de compania de consultanță de 22 de ani, cuprinzând cele mai valoroase 100 de mărci, luându-se în calcul trei criterii de bază:
-performanța financiară,
-rolul mărcii în decizia de cumpărare
-puterea brandului în perspectiva viitorului companiei.
Metodologia de evaluare a clasamentului este certificată ISO și a fost acceptată unanim ca standard de comparație al mărcilor la nivel global, de toate industriile incluse.