Ce trebuie să facă profesorii în noul an școlar. Ghidul redactat de Ministerul Educației

Rădulescu Valentin 01.09.2020, 16:24
Ce trebuie să facă profesorii în noul an școlar. Ghidul redactat de Ministerul Educației

Deoarece școlile sunt gata să înceapă, Ministerul Educației a redactat ghidurile pentru fiecare sistem de învățământ. Așadar, învățământul preșcolar, gimnazial și liceal, profesional și vocațional, are câte un ghid propriu. Ce vor fi nevoiți profesorii să facă la începutul acestui an?

Ghidurile redactate de Ministerul Educației

Ghidurile metodologice pentru profesori și școli au fost publicate pe data de 1 septembrie de către Ministerul Educației, acestea pot fi găsite pe platforma educatiacontinua.edu.ro. În principal este vorba despre învățământul primar, gimnazial și liceal, profesional și vocațional.

Ghidul pentru grădinițe reprezintă materialul recomandat și unităților de învățământ preuniversitar care are în subordine grupe de învățământ preșcolar, dar și pentru unități de învățământ preșcolar particular. Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal propune realizarea unui orar modular, scrie edupedu.ro.

Orarul modular se poate realiza pe parcursul unui semestru astfel:

  • Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan
  • La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni.
Ce trebuie să facă profesorii în noul an școlar. Ghidul redactat de Ministerul Educației
Ce trebuie să facă profesorii în noul an școlar. Ghidul redactat de Ministerul Educației

Ghidul pentru învățământul profesional și vocațional

Ghidul pentru învățământul profesional reprezintă materialul potrivit căruia se vor aborda doar aspectele specifice formării de specialitate în laboratoare, ateliere din școală și la operatorii economici. Dar totodată și  „pregătirea elevilor pentru predarea teoretică a modulelor de specialitate în școală se realizează similar și integrat cu celelalte ore/ discipline”.

Ghidul pentru învățământul vocațional este realizat astfel:

„Pentru diferitele situații care pot apărea, altele decât cea care ar permite deschiderea tuturor unităților de învățământ vocațional (Scenariul 1), au fost concepute alte două scenarii: un scenariu cu soluții de derulare a activităților cu elevii combinat „față în față” cu „online” (Scenariul 2) și un scenariu în care se poate reveni la formula de învățare exclusiv „online” din timpul stării de urgență/alertă, evident, cu unele adaptări, ameliorări și corecții, în funcție de lecțiile învățate (Scenariul 3)”, se arată în document.

Urmăriți Impact.ro și pe