Ce se întâmplă cu taxa de poluare din România. Când va intra legea în vigoare, de fapt

Ioana Bucur 04.06.2021, 18:17
Ce se întâmplă cu taxa de poluare din România. Când va intra legea în vigoare, de fapt

Autoritățile caută în continuare soluții pentru a-i descuraja pe români să mai înmatriculeze mașini mai vechi de 15 ani. În acest context, ce se întâmplă cu taxa de poluare din România? Ministrul Mediului a venit cu noi explicații.

Ce se întâmplă cu taxa de poluare din România

Taxa de poluare din România a ajuns, din nou, subiect de discuții în spațiul public. Ministrul Mediului, Tánczos Barna , a dezvăluit, vineri, 4 iunie, că s-a primit o recomandare din partea Comisiei, în timpul discuțiilor cu privire la reformarea transportului și circulației de la noi din țară, însă nu s-a vorbit concret despre reintroducerea acestei taxe.

„Nu s-a negociat cu Comisia reintroducerea taxei de poluare. Comisia a făcut o recomandare de descurajare a înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani”, a declarat ministrul Mediului, Tánczos Barna .

Ministrul a precizat că se caută în continuare soluții pentru descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani și că există deja câteva idei ce vor ajunge pe masa Guvernului.

„Premierul vorbește despre descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani. Nu cred că a vorbit despre introducerea taxei de poluare”, a mai spus Tánczos Barna .

Ce se întâmplă cu taxa de poluare din România
Ce se întâmplă cu taxa de poluare din România

Ministrul Mediului voia o dezbatere publică pe tema reintroducerii taxei

În luna februarie a acestui an, Tánczos Barna anunța o dezbatere publică cu privire la taxa de poluare din România pentru luna aprilie, după aprobarea bugetului și finalizarea PNRR. Barna preciza că un ministru nu poate decide aplicarea unei taxe.

„În niciun caz nu poate decide ministrul Mediului dacă aplicăm sau nu o taxă. Am văzut ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, când deciziile au fost luate pe grabă, fără o dezbatere publică şi fără a analiza situaţia juridică sau background-ul juridic al acestor decizii şi am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeană de Justiţie.

În niciun caz nu ministrul Mediului este cel care spune. (…) După aprobarea bugetului şi după PNRR, probabil începând cu luna aprilie (va fi iniţiată dezbaterea, n.r.). Aprobăm PNRR şi programele naţionale cu care venim în sprijinul autorităţilor locale şi autorităţilor centrale, în sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, după care începem şi această discuţie privind o eventuală taxă de poluare”, a declarat Tanczos Barna la ieșirea de la Spitalul Militar, unde făcuse a doua doză de vaccin.

Ministrul își dorea dezbateri publice și discuții atât cu autoritățile publice locale cât și cu cetățenii, producătorii, dealerii auto, „pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în grupul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau să trebuie să rămânem în grupul celor trei-patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului.

„Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem – în cazul în care nu va exista nicio taxă – cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi în celelalte oraşe unde constatăm aproape săptămânal că adevărul este că pe perioade scurte, intervale orare scurte, dar se depăşeşte limita admisă de poluare la nivelul UE”, a precizat Tanczos Barna.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...