Recent, o hotărâre a Consiliului General al Muncipiului București a dat, din nou, undă verde ridicării mașinilor parcate neregulamentar. O astfel de decizie ar putea, însă, încălca legea, susține PNL.
Hotărârea prin care mașinile parcate neregulamentar pe străzile din București pot fi ridicate a intrat în vigoare la sfârșitul lunii august. De atunci, zeci de autoturisme lăsate la întâmplare și care blocau stațiile de autobuz sau instituțiile publice au fost urcate pe platforme.
De ridicarea mașinilor se ocupă cei de la Poliția Locală, iar tarifele pentru recuperarea autoturismelor ajung la câteva sute de lei.
Acum, PNL București atrage atenția că, de fapt, hotărâreaa CGMB ar putea fi ilegală, motiv pentru care reprezentanții liberalilor au atacat-o în instanță.
Potrivit organizației PNL București, hotărârea CGMB ar putea fi ilegală pentru că încalcă mai multe prevederi ale legislației rutiere.
Sesizarea instanței are legătură exact cu cei împuterniciți să ridice mașinile, adică polițiștii locali. Ei nu au dreptul să aplice sancțiuni similare cu cele aflate în atribuția Poliției Rutiere.
Or, susține PNL, exact asta fac.
”Adoptarea unei asemenea măsuri brutale, fără nicio altă măsură care ar putea ajuta la fluidizarea traficului, demonstrează înțelegerea limitată de către actuala conducere a capitalei a unor noțiuni elementare de mobilitate urbană ce țin de statutul unui oraș european. PNL București a inițiat aceasta această acțiune pentru că astfel de inițiative trebuie să fie completate de măsuri complementare pentru a putea fi considerate benefice pentru București”
Violeta Alexandru, președinte PNL București
200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv;
270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone;
150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv;
200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi. Prin urmare, pentru un autoturism precum o Dacia Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.