La două luni de la tragedia aviatică de la Milano, în care a murit magnatul Dan Petrescu și familia sa, autoritățile au luat o decizie în ceea ce privește epava avionului. Anchetatorii români lucrează cot la cot cu cei italieni pentru a afla ce s-a întâmplat, de fapt, pe fatidica dată de 3 octombrie. Iată următorul pas pe care îl vor face experții!
Au trecut două luni de la tragedia aviatică din Milană, în care nu mai puțin de opt oameni și-au pierdut viața. Pe data de 3 octombrie, avionul pilotat de Dan Petrescu s-a prăbușit la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul Linate. De atunci, anchetatorii români și cei italieni încearcă să descopere cum s-a produs, de fapt, accidentul.
Până în prezent, experții nu au foarte multe detalii cu privire la condițiile în care s-a produs tragedia, având în vedere că cutia neagră nu funcționa din luna aprilie. Acum, aceștia au descoperit o nouă pistă care ar putea lămuri, într-o mare parte, misterul. Mai exact, anchetatorii vor să refacă epava avionului,potrivit informațiilor transmise de gândul.ro.
În zilele următoare, aceștia vor încerca să pună cap la cap bucățile rămase din aeronavă, pentru a se elimina câteva scenarii. Anchetatorii cor să știe dacă avionul a avut sau nu o problemă tehnică. Mai multe detalii pe această temă a oferit Sorin Stoicescu, fostul şef al Aviaţiei Civile din România.
„Este extrem de dificil să faci asta. Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce, pentru că multe părți s-au topit, iar unele s-au furat de pe câmp. Totuși, nu este imposibil, depinde de ce găsești la fața locului”, a declarat Sorin Stoicescu pentru sursa de mai sus.
Sorin Stoicescu explică că prin refacerea aeronavei se poate afla dacă anumite părți s-au desprins, se poate vedea dacă are vreo gaură în el sau s-au chiar corp străin. Fostul şef al Aviaţiei Civile din România a precizat că prin refacerea aeronavei se pot afla foarte multe detalii referitoare la problema pe care a avut-o sau nu aparatul de zbor.
„Este foarte bine că refac epava. Vor să vadă, dacă se poate, ce părți ale avionului au fost afectate înainte de prăbușire. Dacă anumite părți s-au desprins. Pot vedea dacă are vreo gaură în el, s-au chiar corp străin, cine știe?!
Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate, pentru că avionul avea plinul făcut și a ars foarte mult. Prin refacerea epavei se pot trage multe concluzii și ajută foarte mult și producătorul, să vadă ce probleme tehnice a avut aeronava, dacă a avut”, a mai spus Sorin Stoicescu.